2 צפייה בגלריה
דגלי ישראל ו איחוד האמירויות בדובאי
דגלי ישראל ו איחוד האמירויות בדובאי
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בדובאי
(צילום: AP)
הרשויות בדובאי הודיעו בימים האחרונים לחברות התעופה הישראליות כי החל מהשבוע ישתנו נהלי הביטחון שהחלו בסוף 2020 סביב הטיסות אל ישראל וממנה. השינויים ייכנסו לתוקף ב-8 בפברואר, יום שלישי, ושב"כ - שמנחה מקצועית את חברת אל על שאחראית מטעם המדינה על אבטחת הטיסות של כל החברות הישראליות - מסרב לאשר אותן במתכונת החדשה.
כעת מנסים משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ושב"כ לפתור את הסוגיה כדי לאפשר את המשך קיום הטיסות לדובאי. יצוין כי אין שינוי בנהלי האבטחה בטיסות לאבו דאבי הסמוכה, והטיסות אליה יימשכו ללא שינוי, אם כי מדובר בקו פחות מבוקש, משום שרוב הישראלים שטסים לאמירויות מבקשים לבקר בדובאי - העיר הגדולה באיחוד, ולא באבו דאבי בירתה.
גורם באחת מחברות התעופה הישראליות מסר כי "מחר אנחנו אמורים לקבל ממשרד התחבורה הודעה מסודרת בנושא. כרגע זה ברמה המדינית ולכן אין לנו מה לעשות לגבי הנושא בשלב זה. הטיסות נכון לעכשיו ממשיכות כרגיל, מחר נדע יותר".
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על נחיתה נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
מטוס אל על נחיתה נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
מטוס אל על באבו דאבי
(צילום: רויטרס)
חברות התעופה הישראליות שטסות לאיחוד האמירויות מחויבות לעמוד בדרישות הביטחון של ישראל, כמו בכל מדינה אחרת בעולם. כאמור, כרגע המחלוקת היא סביב הפעלת הטיסות משדה התעופה של דובאי בלבד ולא כל המדינה. הסוגיה לא תשפיע על פעילות חברות התעופה מאיחוד האמירויות שטסות לישראל, פליי דובאי מדובאי ואתיחאד מאבו דאבי.
משב"כ נמסר: "פעילות חברות התעופה הישראליות בקו ישראל-דובאי התאפשרה עד כה הודות להסדרים אליהם הגיעו גורמי הביטחון הישראלים עם עמיתיהם בדובאי, על פי עקרונות האבטחה הישראלים הנהוגים בכל העולם. במהלך החודשים האחרונים התגלו מחלוקות במישור האבטחתי בין הגורמים המוסמכים בדובאי למערך אבטחת התעופה הישראלי, באופן שלא מאפשר את מימוש האחריות לאבטחת התעופה הישראלית.
בשלב זה, נמשכים כל העת המאמצים להביא לפתרון המחלוקות עם הרשויות בדובאי ולהגיע להבנות שיאפשר מימוש האחריות של גורמי הביטחון הישראלים לאבטחת התעופה הישראלית. במקביל, במידה ואכן ייעצרו הטיסות של חברות ישראליות בקו, נבחנת האפשרות להעברת הטיסות הישראליות לאבו-דאבי. יודגש, כי המחלוקות הינן במישור האבטחתי אל מול הסטנדרט הנהוג בשדה התעופה בדובאי, ואינן נוגעות כלל למישור המדיני או האזורי".