משטרת טנסי הודיעה הערב (יום ג') כי זיהתה את גופתה של המורה אלייזה פלטשר, נכדתו של מיליארדר שנחטפה בסוף השבוע האחרון במהלך ג'וגינג בפארק בעיר ממפיס, ושהחיפושים אחריה סוקרו בהרחבה על ידי התקשורת האמריקנית.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב ממפיס חטיפה אישה נחטפה במהלך ריצה
ארה"ב ממפיס חטיפה אישה נחטפה במהלך ריצה
רצה מרתונים, עברה באותו מסלול בכל יום. פלטשר, שבצד שמאל מתועדת רגעים לפני החטיפה
אף שהחוטף שלה כבר נתפס שלשום, עד עתה לא היה ברור מה עלה בגורלה של פלטשר. בלילה שבין שני לשלישי מסרה המשטרה כי בחיפושים הנרחבים שנערכו אחריה בממפיס אותרה גופתה של אישה, וכעת זוהתה כזו של פלטשר. בעקבות זיהוי הגופה הודיעה הערב המשטרה כי החוטף שנעצר, קליאות'ה אבסטון בן ה-38, הואשם מלבד בחטיפה בנסיבות מחמירות ובשיבוש ראיות גם ברצח מדרגה ראשונה.
פלטשר, בת 34 במותה, נחטפה ביום שישי בסביבות השעה 4:20 לפנות בוקר (שעון מקומי), בזמן שרצה ליד קמפוס אוניברסיטת ממפיס, לבושה בבגדים בצבעי ורוד וסגול. לפי החשד נגדו, אבסטון ניגש אליה במהלך הריצה ונאבק בה כמה שניות, ואז הכניס אותה בכוח לרכב שחור. משלא שבה הביתה דיווחה משפחתה על היעדרה.
אלייזה, שכונתה על-ידי קרוביה "ליזה", הייתה חובבת ספורט אדוקה שהשתתפה בעבר במרוצים ובמרתונים, והמסלול שבו נחטפה ביום שישי לפנות בוקר הוא מסלול קבוע שבו נהגה לרוץ מדי יום. פלטשר הייתה נשואה ואם לשניים ועבדה כמורה בבית ספר פרטי בממפיס.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב קליאות'ה אבסטון חשוד בחטיפת אלייזה פלטשר ב טנסי
ארה"ב קליאות'ה אבסטון חשוד בחטיפת אלייזה פלטשר ב טנסי
החשוד קליאות'ה אבסטון. הואשם גם ברצח בעקבות זיהוי הגופה
היא השתייכה למשפחה אמידה מאוד: סבה היה ג'וזף אורגיל, איל הון שעמד בראש חברת החומרה "אורגיל", נודע כפילנתרופ והלך לעולמו ב-2018. אמה של פלטשר היא בתו של אורגיל, וכלי תקשורת כינו לפיכך את פלטשר "החטופה יורשת המיליארדים". משפחתה של פלטשר הציעה פרס של 50 אלף דולר למי שיספק מידע שיוביל למציאתה.
שעות אחרי חטיפתה של פלטשר מצאו החוקרים את הטלפון הנייד המרוסק שלה וכן את בקבוק המים שלה ליד בית השייך לאוניברסיטת ממפיס. בחיפושים אחריה, שבהם לקחו חלק כלבים ומסוק, אותר גם הרכב שבו נחטפה, ולדברי המשטרה הוא שייך לאחד מבני הבית שבו התגורר אבסטון. במסיבת עיתונאים שכינסה הערב מסרה מפקדת משטרת ממפיס, סרלין דייוויס, כי החוקרים טרם הצליחו לקבוע היכן בדיוק ובאיזו שיטה רצח אבסטון את פלטשר. דייוויס שלחה תנחומים למשפחת הקורבן וציינה כי "זהו יום עצוב מאוד עבור ממפיס".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב ממפיס חטיפה אישה נחטפה במהלך ריצה
ארה"ב ממפיס חטיפה אישה נחטפה במהלך ריצה
המכונית שלתוכה הוכנסה פלטשר מתועדת בורחת אחרי החטיפה
היום חשפו כלי תקשורת מקומיים בטנסי כי לא הייתה זו הפעם הראשונה שבה אבסטון חטף אדם כלשהו: בשנת 2000 חטף אבסטון, אז נער בן 16, עורך דין בשם קמפר דורנד ובאיומי אקדח הורה לו להיכנס לטנדר שלו. לפי הדיווחים הוא נסע עמו לתחנת דלק בממפיס ושם דרש מעורך הדין למשוך עבורו כסף מכספומט. באותם רגעים נכנס מאבטח לתחנה וכשדורנד צעק לו לעזרה ניסה אבסטון להימלט, אבל נתפס בסופו של דבר. הוא הודה בחטיפה ונשלח שנה לאחר מכן ל-24 שנות מאסר. מהכלא השתחרר ב-2020.