3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים
זירת פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים
זירת פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים, הערב
(צילום: שלו שלום)
מאבטח (26) נפצע הערב (חמישי) באורח קל, לאחר שנדקר בתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר בירושלים. הוא פונה לבית החולים הדסה בהר הצופים, ועל פי הדיווחים המחבל נורה. המשטרה פתחה בחקירת הפיגוע, ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן מקיים בזירה הערכת מצב.
המחבל, בן 19 ממזרח ירושלים, נוטרל בירי על ידי שני מאבטחי הרכבת הקלה ונעצר על ידי המשטרה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי במצב קשה. הסכין שבה השתמש נתפסה על ידי הכוחות.
בשעה 21:02 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על פצוע מדקירה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו את הפצוע לבית החולים.
זירת הפיגוע, הערב
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א, צילום: דוברות המשטרה)

3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים
זירת פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים
הסכין והזירה
(צילום:דוברות המשטרה, שלו שלום)
חיים בלך, חובש רפואת חירום במד"א שהיה בזירת הפיגוע, סיפר כי "הפצוע היה בתחנת הרכבת כשהוא בהכרה מלאה. סיפרו לנו שהוא הותקף על ידי המחבל ונפצע באורח קל בידו. בזמן שהוא נאבק במחבל שוטר שהיה במקום סייע לו וניטרל את המחבל. הענקנו לפצוע טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל"
מהרכבת הקלה נמסר כי שירות הרכבות בין תחנת חיל האוויר לתחנת גבעת התחמושת הופסק בעקבות הפיגוע ובכפוף להנחיית המשטרה. בין תחנת גבעת התחמושת לתחנת הר הרצל הרכבת תפעל במתכונת חלקית בשני הכיוונים.
מוקדם יותר היום נדרס מאבטח אזרחי במעבר קלנדיה, ונפצע באורח קל. החשוד בדריסה, בן 38 מכפר עקב שבמזרח ירושלים, נעצר במקום על ידי כוחות הביטחון - מבלי שעשו שימוש בירי - לאחר שיצא מרכבו.
ברכב שבו נהג החשוד, ושעימו דרס את המאבטח, איתרו שוטרים סכין יפנית המגואלת בדם החשוד. מתחקור ראשוני עולה כי הוא הגיע ברכב למעבר מכיוון קלנדיה לכיוון ירושלים כשהוא פצוע, לאחר שחתך את עצמו. אחרי שנעצר ליד עמדת הבידוק במעבר החל החשוד בנסיעה פתאומית, סטה מהנתיב ופגע במאבטח שעמד בסמוך. המשטרה מסרה כי לנוכח נסיבות המקרה, החשד הוא כי מדובר בפיגוע דריסה על רקע אובדני.
השתתף בהכנת הכתבה: גלעד כהן