זירת פיגוע הדריסה

מצבו של קצין צה"ל שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה הבוקר (רביעי) התייצב, והוא שב להכרה. הפצוע, סמ"פ בגדוד תבור של פיקוד העורף, עבר ניתוח בבית החולים שערי צדק בירושלים, ומאושפז תחת מעקב וניטור של צוות הרופאים.
המחבל, שנסע ברכבו בכביש 443, הגיע לצד הישראלי של מחסום בל במרחב מכבים – ודרס את הקצין. לאחר מכן הוא יצא מהרכב במטרה לתקוף אותו בגרזן, אך הקצין הצליח לירות בו ולחסל אותו. הוא פונה לבית החולים עם חבלות בגפיים.
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע, הגרזן מהפיגוע
זירת הפיגוע, הגרזן מהפיגוע
זירת הפיגוע, והגרזן שנשא המחבל
מג"ד 55 של חיל התותחנים: "המחבל דרס את הסמ"פ, הוא ירה ונטרל אותו"
(צילום: דובר צה"ל)

הפלסטינים אמרו כי המחבל הוא חאבס ריאן (54) מבית דוקו, צפונית-מערבית לירושלים. שניים מבניו היו מעורבים בעבר בטרור, אחד מהם הוא אסיר משוחרר – והשני עדיין יושב בכלא.
סא"ל נוף בראון, מפקד גדוד 55 מחיל התותחנים ומפקד גזרת מכבים-בן שמן, אמר כי תחת פיקודו פועלת פלוגת ברק מגדוד תבור ומשימתה להגן על כביש 443. "בשעות הבוקר הגיע מחבל למחסום ותקף קצין, סמ"פ של הפלוגה, דרס אותו וניסה לתקוף אותו עם גרזן. מהר מאוד הקצין ירה ונטרל את המחבל, לאחר מכן הוענק טיפול מציל חיים על ידי הלוחמים לסמ"פ והוא פונה כשמצבו יציב.
"כוחות הפלוגה, ביחד עם כוחות גדוד, ממשיכים להגן על אזור חבל בן שמן וכביש 443, נמשיך להיערך אל מול איומי הטרור הנוספים על מנת להבטיח את שלומם של תושבי מדינת ישראל".
דיווח על הפיגוע התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 8:34. הפרמדיקים של מד"א, ישי ראוכברגר ושירה מלכא, סיפרו כי "הפצוע היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, קיבועים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א, תוך כדי המשך טיפול רפואי, לבית החולים".
ביום ראשון, יממה אחרי הפיגוע בקריית ארבע שבו נרצח רונן חנניה, אירע פיגוע נוסף – כשמחבל ממזרח ירושלים דרס חמישה לוחמים בשתי זירות שונות בירידות לים המלח, ופצע אותם באורח בינוני וקל.