2 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם
טקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם
ראש המוסד דדי ברנע
(צילום: יואב דודקביץ')
אחרי ביקורם של שר הביטחון בני גנץ והיועץ לביטחון לאומי איל חולתא בוושינגטון, ראש המוסד דדי ברנע המריא הלילה (בין שני לשלישי) לארצות הברית, שם יערוך סדרת פגישות עם בכירי ה-CIA, הבית הלבן והמועצה לביטחון לאומי. ביקורו של ברנע נערך במסגרת מסע לחצים ישראלי בניסיון למנוע את הסכם הגרעין - או לכל הפחות להקשיח את עמודתיה של ארה"ב.
אתמול בצהריים נועד ראש הממשלה יאיר לפיד עם משלחת אמריקנית משתי המפלגות, שבראשה עמדו הסנאטורים הבכירים לינדזי גרהאם ובוב מננדז. בפגישה שנערכה בירושלים הציג לפיד לחברי הקונגרס והסנאטורים את ההתפתחויות האזוריות האחרונות, והדגיש את עמדתה השלילית של ישראל בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. "ישראל פועלת, ותמשיך לפעול, כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית", אמר רה"מ לחברי המשלחת שנועדו גם עם ברנע.
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שנפגש עם המשלחת גם כן, טען שלפיד מנע את פגישתו של ראש המוסד עם חברי ועדת המודיעין של הסנאט בוושינגטון, אולם בלשכת רה"מ הכחישו זאת בתוקף וטענו שכלל לא נקבע מועד להופעתו של ברנע בפני הוועדה, ושזו תתקיים בשבועות הקרובים.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
הבהיר לסנאטורים וחברי קונגרס שישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לגרעין. לפיד
(צילום: יונתן זינדל)
השגריר האמריקני בישראל, טום ניידס, הופיע גם הוא בפני המשלחת האמריקנית והבהיר בפניהם כי ארצות הברית לא תכבול את ידיה של ישראל בכל הנוגע למאבק מול איראן. "הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה לפיד וחזר על המסר שאנו עומדים לצד ישראל כדי לוודא שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני", אמר השגריר. "זה גם האינטרס הלאומי והביטחוני שלנו וחזרנו על כך שוב ושוב".
ניידס הוסיף כי "כפי שאמר הנשיא בשיחה עם ראש הממשלה, אנו לעולם לא נקשור את ידיה של ישראל בכל הנוגע להגנה שהיא זקוקה כדי להגן על עצמה. אנו מבינים את התוקפנות של איראן, והנשיא היה ברור מאוד כלפי ראש הממשלה בעניין ההגנה על ישראל, כפי שאמר גם בביקורו כאן".
שגריר ארה"ב: לא נקשור את ידיה של ישראל
(צילום: שגרירות ארה"ב בירושלים)

השגריר ציין כי ארצות הברית בכל זאת מעוניינת בפתרון דיפלומטי מול האיראנים, אך רק בתנאים שציין הנשיא בשיחות עם האירופים. "כפי שאמר פעמים רבות בעבר, יש עוד פערים רבים ותנאים שצריך להסכים עליהם לפני שנגיע לחתימה על ההסכם", אמר ניידס. "כולכם יודעים שביידן הראה שהוא דבק בעקרונותיו: הוא תומך במדינת ישראל ובביטחון שלה. הוא אמר שלא יוריד את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור ועמד במילתו".
על שיחותיו עם ראש המוסד אמר ניידס כי "אנחנו מכירים את עמדותיהם של רבים מהבכירים בישראל שמתנגדים לחתימת ההסכם. בין הדברים הטובים בממשל הנוכחי הוא שאנחנו בקשר עם הישראלים בכל יום ביומו על הנושא הזה, כולל עם ראש המוסד, והוא מוזמן להגיע לארה"ב ולהיפגש עם עמיתיו. ברנע עושה עבודה נהדרת כראש המוסד ונשמח לארח אותו בכל זמן שירצה".
פורסם לראשונה: 22:21, 05.09.22