נשיא המדינה יצחק הרצוג השיב היום (ג') לדברי נשיא איראן מסעוד פזשכיאן אתמול בניו יורק, לפיהם "אנחנו לא רוצים מלחמה, ורוצים לחיות בשלום", ואמר בריאיון לרשת CNBC: "אם נשיא איראן באמת רוצה להוביל לכיוון אחר, אז יש להסיר את האיום של אותן זרועות טרור ולהשמיד אותן".
לדבריו, "נשיא איראן אומר דבר אחד, אך משמרות המהפכה מובילים את כל האזור אל התהום באמצעות טרור מתמשך, בהוראת הגנרלים שלו שיושבים בחדרי השליטה של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, חיזבאללה, החות'ים והפרוקסים בעיראק. איראן מממנת אותם ומספקת להם תחמושת".
הרצוג: "נשיא איראן אומר דבר אחד, אך משמרות המהפכה מובילים את כל האזור אל התהום"
(צילום: CNBC)

2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג, מסעוד פזשכיאן
יצחק הרצוג, מסעוד פזשכיאן
"הגנרלים שלו יושבים בחדרי השליטה של חמאס, הג'יהאד, חיזבאללה והחות'ים". הרצוג ופזשכיאן
(צילום: CNBC, AP Photo/Vahid Salemi)
הרצוג הוסיף: "איך זה ייתכן ששבט קטן של 50 אלף אנשים בתימן מחזיק בטילים בליסטיים וטילי שיוט? מדינות מעטות בעולם מחזיקות בהם. איך ייתכן שהם נמצאים בידי חיזבאללה, שנמצא בלבנון, והיה צריך לציית לממשלת לבנון, אך ההיפך קרה בעשורים האחרונים. לצערנו, זו המציאות האסטרטגית האמיתית. אם נשיא איראן באמת רוצה להוביל לכיוון אחר, אז יש להסיר את האיום של אותן זרועות טרור ולהשמיד אותן".
הרצוג התייחס גם להסלמה הגוברת בגבול הצפון, ואמר: "כבר 11 חודשים שישראלים מפונים מהצפון, כ-100 אלף אנשים עזבו הכל מאחוריהם. נסראללה החליט שהוא רוצה במלחמה כי אנחנו מנסים לנהל משא ומתן על החזרת החטופים, וסינוואר, במנהרות עזה, מסרב שוב ושוב. כל הקהילה הבינלאומית מנסה לפתור את הסכסוך הזה, ואנחנו מודים להם על כך. אבל פתרון הסכסוך אומר להביא את החטופים שלנו הביתה, ואז עלינו להסיר את האיום מגבולה הצפוני של ישראל, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".
הנשיא הדגיש כי "ישראל לא רצתה את המלחמה הזו, ואין לה עניין להילחם בלבנון. אך ישראל הותקפה מלבנון מ-8 באוקטובר בלי הפסקה. היום, חיזבאללה שיגר טילים ורקטות לכל חלקה הצפוני של ישראל. לכן נעשה כל מה שיידרש כדי להחזיר את אזרחינו הביתה ולאפשר שקט בערים שלנו. הראינו את יכולותינו, ויש לנו עוד הרבה מה להראות אם הם ימשיכו".
עוד הדגיש הרצוג: "בואו לא נטעה כאן – ההתקפות החלו על-ידי חיזבאללה לאחר מתקפת הטרור האיומה של 7 באוקטובר על-ידי חמאס. הם התאחדו כיוון שהם פרוקסי של האימפריה האיראנית של הרוע. כל אותן זרועות מנסות לסגור על ישראל מכל גבולותיה. זה המצב האמיתי כעת".
2 צפייה בגלריה
עשן נראה מיתמר מדרום לבנון אל-חוש
עשן נראה מיתמר מדרום לבנון אל-חוש
עשן מיתמר בדרום לבנון, היום. "חיזבאללה הוא צבא טרור שלמעשה חטף אומה"
(צילום: HASSAN FNEICH / AFP)
הוא הוסיף: "חיזבאללה הוא צבא טרור שלמעשה חטף אומה בשם לבנון. אנחנו אומרים לעם הלבנוני שאין לנו מלחמה איתם, שאנחנו דואגים להם, ושאנחנו רוצים לאפשר עתיד של שלום בין ישראל ללבנון. זה היה צריך לקרות מזמן, אך מכיוון שחיזבאללה הוא אחד הצבאות החמושים ביותר בעולם, אנחנו חייבים להגן על עצמנו. אנחנו מתריעים, נותנים אזהרות נרחבות, לפי כללי המשפט הבינלאומי, אך אנשים מחזיקים טילים במטבח שלהם, בסלון, בחדרי האחסון, במסגדים ובחנויות. עכשיו תשאלו את עצמכם, האם אתם מכירים מישהו בסביבתכם שמחזיק נשק קטלני כזה בביתו?".
פזשכיאן, שהגיע אתמול לניו יורק לקראת הכינוס השנתי של העצרת הכללית באו"ם, טען כי ישראל רוצה לגרור את איראן למלחמה כוללת במזרח התיכון, ו"טומנת מלכודות" כדי שטהרן תצטרף למלחמה שכזאת. לדבריו, "אנחנו לא רוצים להיות הסיבה לחוסר היציבות במזרח התיכון, מכיוון שההשלכות יהיו בלתי הפיכות".
"אנחנו לא רוצים מלחמה, אנחנו רוצים לחיות בשלום, וזו זו ישראל שרוצה לייצר מלחמה כוללת", טען הנשיא האיראני. לדבריו, באיראן יודעים שבמלחמה אין מנצחים. "במלחמה ובעימות כולם מפסידים, אנחנו משלים את עצמנו אם אנחנו חושבים שמישהו יצא מנצח במלחמה אזורית", אמר הנשיא האיראני. "אנחנו יודעים טוב יותר מכל אחד אחר שאם תפרוץ מלחמה במזרח התיכון היא לא תועיל לאף אחד ברחבי העולם. אנחנו לא רוצים להילחם".