בישראל ממשיכים להיערך למתקפה מצד איראן או חיזבאללה, כשברקע ההערכות ש"נקמה" מצד ארגון הטרור הלבנוני על חיסול בכירו פואד שוכר תגיע כנראה ראשונה - בעוד המשטר בטהרן ממשיך להתלבט בנוגע לאופי התגובה שלו לחיסול איסמעיל הנייה בטהרן.
2 צפייה בגלריה
עלי חמינאי, יחיא סינוואר, חסן נסראללה
עלי חמינאי, יחיא סינוואר, חסן נסראללה
חמינאי, סינוואר ונסראללה
(צילום: AFP / HO / KHAMENEI.IR / AP)
בישראל מבהירים שוב ושוב כי יגבו "מחיר כבד" במקרה של מתקפה גדולה, בפרט אם זו תביא לפגיעה באזרחים. המסר שהועבר לקהילה הבינלאומית הוא שאם מתקפה מצד חיזבאללה תפגע באזרחים מבחינת ישראל - תהיה זו חציית קו אדום שהתגובה עליה תהיה חמורה ולא פרופורציונלית, כפי שהרג 12 הנערים והילדים במג'דל שמס היה חצייה של קו אדום.
בישראל אומרים גם כי המאמצים של ארה"ב להביא להפסקת אש ועסקת חטופים - בתקווה שזו תוכל למנוע הסלמה אזורית ולבלום מתקפה מצד איראן או שלוחיה - תלויה כמובן רק ביחיא סינוואר שהוכרז כיורשו של הנייה בהנהגת חמאס. עם זאת, בישראל מביעים פסימיות ואומרים כי כל האינדיקציות מראות שחמאס מעוניין בהסלמה אזורית - כך שאין סיכוי שארגון הטרור "יתנדב" להפחית את הלהבות כעת.
בעיתון האמירתי "The National", דווח מפי מקורות המקורבים למתווכות במגעים להפסקת אש, כי מינוי סינוואר לראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור "עלול להפריע למשא ומתן בגלל עמדתו הנוקשה לגבי המשך המלחמה בעזה". לדברי המקורות, "לאחר ההודעה על המינוי סינוואר יצר קשר עם מצרים כדי להעביר מסר נחרץ בנוגע לתנאים להפסקת אש - נסיגה ישראלית מלאה מעזה ושחרור אסירים פלסטינים בעלי פרופיל גבוה".
בינתיים בישראל אומרים שתהיה תגובה עוצמתית על מתקפה מצד איראן או חיזבאללה - אבל הרושם הוא שלשניהם אין אינטרס להישאב למלחמה אזורית, כשברקע ארה"ב מתגייסת לטובת ישראל עם לחץ כבד ותגבור כוחות באזור כדי להגביר את ההרתעה.
במקביל, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני פנתה לנשיא איראן מסעוד פזשכיאן וביקשה ממנו שיימנע מהסלמת המצב במזרח התיכון.
תיעוד לבנוני של ירי קטיושות לגליל

על רקע הכוננות למתקפות התגובה של איראן וחיזבאללה, חילופי האש נמשכים בצפון הארץ בין כוחות צה"ל לפעילי ארגון הטרור. בין היתר, לפחות 23 שיגורים נורו מלבנון לעבר הגליל המערבי ונפלו בשטחים פתוחים. שריפת קוצים פרצה בשטח פתוח סמוך ליישוב עבדון בעקבות הפגיעות. במקביל, בלבנון דווח על המשך תקיפות צה"ל בדרום המדינה. בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מיוחדת לנושא מוכנות העורף. בדיון, שהתקיים בחמ״ל פיקוד העורף, עסקו בהיערכות האוכלוסייה למעבר למצב חירום ותיאום הציפיות הנדרש מולה לאור ההתפתחויות הביטחוניות.
״החוסן של הציבור מאפשר לנו לקבל החלטות מבצעיות נכונות, למול הניסיון של האויב לזרוע פחד, עלינו להמשיך באורח חיים שגרתי. אנו פועלים כדי לתת לציבור התרעה מספקת בזמן אמת״, מסר גלנט בתום הערכת המצב. "אנחנו במוכנות גבוהה בהגנה, בכל הפרמטרים שיש לנו, חלק מהם סמויים וחלק מהם גלויים לציבור״, הוסיף. "צריך לעסוק בדברים הנכונים, העיקריים, לתת מענה לציבור ובעיקר לגרום לציבור להקשיב להוראות פיקוד העורף, זאת הסמכות וככה צריך לפנות אל הציבור״.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
גלנט והרמטכ"ל בחמ״ל חטיבת המבצעים
( צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון )
ב"ציר ההתנגדות" האיראני ממשיכים בינתיים לאיים על ישראל. עבד אל-מלכ בדר א-דין אל-חות'י, מנהיג החות'ים בתימן, טען אחר הצהריים כי התגובה שלהם לתקיפה הישראלית של מכלי הדלק בנמל חודיידה - תקיפה שבוצעה בתגובה לפגיעת הכטב"ם הקטלנית בתל אביב - "בלתי נמנעת ומגיעה".
לדברי אל-חות'י, "אין ספק לגביה, התגובה המאוחרת של 'ציר ההתנגדות' היא נושא טקטי, כדי שתהיה לה השפעה על האויב". במקביל לנאומו השבועי של אל-חות'י, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה אמריקנית-בריטית בעיר הנמל אל-חודיידה שבתימן.