2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד, נשיא לבנון מישל עאון
ראש הממשלה יאיר לפיד, נשיא לבנון מישל עאון
גורם מדיני: "נחכה להערות מגורמים מוסמכים". לפיד ונשיא לבנון עאון
(צילום: עמית שאבי, AP)
אחרי ההתקדמות המשמעותית במגעים מול לבנון לקביעת הגבול הימי, עיתון הבית של חיזבאללה, "אל-אחבאר", דיווח הבוקר (שלישי) על ההערות שיגישו מחר הלבנונים למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין על טיוטת ההסכם.
לפי הדיווח, לבנון תסרב ליצור רצועת ביטחון בשליטתה של ישראל, ולא מוכנה לוותר על שטח ימי לטובת אזור החיץ. כמו כן, בעיתון דווח כי לבנון לא מוכנה להכיר ב"קו המצופים" מהחוף הישראלי ולא תנהל דיונים על גבולותיה שלא מול האו"ם.
כמו כן, בעיתון נכתב כי ביירות תסרב לקשור את עבודתה של חברת האנרגיה הצרפתית "טוטאל אנרג'י" בהסכמות עם ישראל, וכי ההעדפה היא שהחברה תפעל בהתאם לצרכיה של לבנון ולא תהיה מחויבת בדיונים עם ישראל כדי להתחיל את הקידוח בצד הלבנוני. גם בעניין טקס החתימה, כפי שדווח בעבר, לא נרשמה התלהבות בקרב הלבנונים. "לבנון לא תסכים לקיים טקס חתימה רשמי במטה האו"ם בא-נאקורה כפי שהישראלים ואמריקנים רוצים. אם יהיה הסכם, לבנון תחתום על אגרת שתעבור לנציג האו"ם בנוכחות המתווך האמריקני. כל זה ייעשה לחוד ובחדר נפרד מהחדר שבו נמצאת המשלחת הישראלית שתעשה את אותו הדבר". עם זאת, בדיווח הובהר כי ברגע שארה"ב תודיע על השלמת ההסכם - הוא ייכנס לתוקף באופן מיידי.
2 צפייה בגלריה
אסדת כריש
אסדת כריש
אסדת כריש
(צילום: AFP )
בעקבות הפרסומים בלבנון אמרו בסביבתו של יאיר לפיד כי "ראש הממשלה לא יסכים להתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל". גורם מדיני בכיר ציין כי "אנחנו מחכים לקבל את ההערות באופן רשמי מגורמים מוסמכים על מנת שנדע אם וכיצד להתקדם".