סגירת מעגל נוספת? צה"ל שלח לבדיקה אקדח שנמצא אצל מנהיג חמאס שחוסל ברפיח יחיא סינוואר, כדי לבדוק האם מדובר בנשק של סגן-אלוף מחמוד חיר א-דין, שנפל בפעולה חשאית ברצועת עזה ב-2018. לצד גופות סינוואר והמחבלים הנוספים ששהו לצידו וחוסלו גם הם, אותר כסף מזומן רב, תעודה של אונר"א וכלי נשק נוספים.
תיעוד רחפן שבו נראה יחיא סינוואר לפני חיסולו
(צילום: דובר צה"ל)

במאי 2022 התיר צה"ל לפרסם את שמו של הקצין חיר א-דיר מחורפיש, שנהרג שלוש שנים וחצי קודם לכן בפעילות מבצעית בעומק רצועת עזה. בנובמבר 2018 יצא הקצין עם חייליו לפעולה חשאית בחאן יונס, ובמהלכה התפתחו חילופי אש בין אנשי הכוח המיוחד לפעילי טרור פלסטינים שחשדו בכוונותיהם.
תחקיר האירוע העלה כי חיר א-דין וקצין נוסף היו מחוץ לרכב המסוערב, אחרי שעברו תחקיר על -ידי כוח של חמאס שחשד בהם. סא"ל א', שהיה מפקד הכוח ושהה ברכב, הבין שהם עלולים "להישרף" ושהכיסוי שלהם נחשף, ולכן קיבל את ההחלטה הדרמטית לפעול באש חיה. הוא פגע בשוגג בחברו, סא"ל חיר א-דין, והרג אותו.
1 צפייה בגלריה
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין
סגן-אלוף חיר א-דין
(באדיבות דובר צה"ל)
חיר א-דין, בן בכור להוריו אחמד ונזירה, היה נשוי לנאהד ואב לשני בנים. הוא שירת כקצין, לוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. אחרי מותו הוענק לו על-ידי הרמטכ"ל דאז, רב-אלוף במיל' אביב כוכבי, ציון לשבח על פעילותו במבצע, לאחר שהפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע.
הקצין נולד ב-28 בדצמבר 1977 בחורפיש שבגליל העליון, ולו שבעה אחים ואחיות. מחמוד, בן העדה הדרוזית, גדל במשפחה מסורתית שחינכה אותו לדאגה לסביבה ולכבוד האדם, ולאורך כל חייו היה מוביל חברתי. עד כיתה ט' למד בבית הספר בחורפיש, ולאחר מכן עבר לפנימייה הצבאית בבית הספר הריאלי בחיפה.
ב-1997 הוא התגייס לסיירת הצנחנים, ב-2000 סיים את בית הספר לקציני יבשה ובהמשך שירת כמפקד מחלקה בבה"ד 1. ב-2002 עבר מחמוד לשרת במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. תוך כדי שירותו הצבאי השלים תואר ראשון במשפטים במכללה למנהל ותואר שני בחינוך ובמנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה.