ארגון המורים הודיע הלילה (בין ראשון לשני) על סיום מוצלח של המו״מ מול משרדי החינוך והאוצר. מהארגון נמסר כי בין היתר הוסכם שלא ינוכה שכר ממשכורות המורים עקב השביתה, שכרם יעלה ב-1,200 שקלים לחודש החל ממשכורת ספטמבר, והמורים יקבלו מענק חד-פעמי בסך 9,600 שקלים עבור שנת 2023.
1 צפייה בגלריה
רן ארז, יואב קיש ובצלאל סמוטריץ'ו כיתה ריקה בית ספר תיכון עירוני ד' תל אביב
רן ארז, יואב קיש ובצלאל סמוטריץ'ו כיתה ריקה בית ספר תיכון עירוני ד' תל אביב
הגיעו להסכמות, לקראת הסכם. סמוטריץ', ארז וקיש
(צילום: מוטי קמחי, שלו שלום, הדר יואביאן, ריאן פרוז)
המשא ומתן בין ארגון המורים העל-יסודיים, משרד האוצר ומשרד החינוך על השלבים האחרונים בהסכם התחדש אתמול לאחר שהתפוצץ ביום שישי ללא הסכמות. בארגון המורים הפנו אז אצבע מאשימה לעבר אנשי האוצר, ש"סירבו לקבל את מרבית הסעיפים שנועדו לשפר את תנאי המורים ואיכות חינוך תלמידי ישראל". למרות הדברים הקשים, הצדדים חידשו את המשא ומתן, כאשר הפערים העיקריים שנותרו הם דרישתו של יו"ר ארגון המורים רן ארז למועד תפוגה לחוזים האישיים של המורים. מנגד, סמוטריץ' לא היה מוכן לוותר על תביעתו לקיזוז העיצומים במשכורות המורים.
מארגון המורים נמסר כי בהתאם להסכם שהושג אכן לא ינוכה שכר מהמורים בגין השביתה. בנוסף, המורים יקבלו מענק חד-פעמי של 9,600 שקלים למשרה ויחסית להיקף המשרה", עבור שנת 2023. המענק ישולם במשכורת אוקטובר. כאמור, הוסכם גם שהחל ממשכורת ספטמבר, שכר המורים יעלה ב-1,200 שקלים לחודש למשרה אחת. השכר ישולם יחסית להיקף המשרה.
בארגון הוסיפו כי "⁠מורים רבים ובעלי תפקידים יקבלו הגדלת אחוזים בגין ביצוע תפקידם, בהם רכזי מקצוע, רכזי שכבה, יועצים חינוכיים, חינוך מיוחד, מחנכים, תשלום בגין בגרות בעל-פה באנגלית, מורים לכימיה ומורי כיתות י״ג-י״ד. עוד נמסר מהארגון כי "⁠קיצור הליך הפיטורין שתוכנן על-ידי משרד האוצר יבוטל. השקט התעשייתי יהיה אך ורק בנושאים שיוסדרו בהסכם".
בהתאם לדרישתו של היו"ר ארז, מארגון המורים נמסר כי "בוטל רצונו של משרד האוצר להעסיק מורים בהסכמים אישיים. יועסקו בבתי ספר עמיתי הוראה שאינם מורים לתקופה מוגבלת כפיילוט, אשר יסתיים בתום ארבע שנים. ההסדר לא יימשך אם ארגון המורים יחליט שהפיילוט לא הצליח". לבסוף הוסכם גם כי ⁠ישופר שכר המנהלים והסגנים בחטיבות העליונות, וייקבע שכר מינימום למנהלים מתחילים "כדי שהמקצוע יהיה אטרקטיבי יותר".
יו״ר ארגון המורים, רן ארז, בירך על ההסכמות: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל-יסודיים, אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, שמירה על החינוך הממלכתי-ציבורי, על העבודה המאורגנת ועל הסולידריות החברתית בחדר המורים. גם מורים אשר מסיבה כזו או אחרת לא שיתפו פעולה עם הוראות הארגון ייהנו מהמאמצים וההשקעה של עמיתיהם לעבודה".