20 נוסעים שהיו בטיסה שנקלעה אתמול למערבולת קשה בדרכה מלונדון לסינגפור, בהם שבעה במצב קשה, עדיין מאושפזים היום (ד') במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים בבנגקוק, שם נאלץ המטוס לבצע נחיתת חירום. 38 בני אדם שפציעותיהם קלות יותר מאושפזים במחלקות אחרות, ויותר מ-140 אחרים המשיכו בינתיים בטיסה נפרדת לסינגפור, היעד המקורי. בתקרית האווירית אתמול, באורח חריג ביותר, מת נוסע אחד, ג'ף קיצ'ן בן ה-73 מבריטניה, שהיה בדרך עם אשתו לחופשה של חודש וחצי בסינגפור. לפי הערכות הוא מת מהתקף לב.
האירוע החריג, נזכיר, התרחש בטיסה SQ321 של "סינגפור איירליינס" מנמל התעופה הית'רו, שבה היו 211 נוסעים ו-18 אנשי צוות. כ-10 שעות לתוך הטיסה, בזמן שהיה באזור מיאנמר, נקלע המטוס, מסוג בואינג 777-300ER, למערבולת חזקה במיוחד, ואז חלה צניחה משמעותית בגובה שלו, מכ-11,200 מטר לכ-9,400 מטרים בתוך חמש דקות. הטייס הצליח לשלוט בו, ובשעה 15:45 לפי השעון המקומי ביצע נחיתת חירום בבנגקוק.
דזפרן אזמיר, סטודנט בן 28 שהיה במטוס, סיפר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס: "פתאום המטוס התחיל לנטות והיה רעד, אז נדרכתי, ואז, באופן פתאומי ממש, הייתה צניחה דרמטית מאוד בגובה, כך שכל מי שישב ולא היה חגור נהדף מיד לתקרה. חלק מהאנשים קיבלו מכה בראש מתאי המטען ופגעו בתאים שבהם מותקנות המנורות והמסכות, חלקם ממש שברו אותם והראש שלהם נכנס פנימה".
עם הגיעו לסינגפור היום סיפר אזמיר: "ראיתי אנשים במעבר עפים למצב אופקי לגמרי, פוגעים בתקרה ואז נוחתים חזרה על הרצפה בתנוחות מוזרות ממש. אנשים סבלו מחבורות רציניות בראש ומזעזוע מוח". בתמונות שפורסמו היום מתוך המטוס נראו שברים בלוחות הציפוי של התאים מעל ראשי הנוסעים, וכן מסכות חמצן שמשתלשלות מהתקרה וכבודה מפוזרת לכל עבר.
נוסע אחר בטיסת המערבולת, הבריטי אנדרו דייוויס, היה בין אלה שהגיעו הבוקר סוף לסינגפור, ומשם סיפר ל-BBC על רגעי הדרמה אתמול: "פתאום המטוס צנח, כמעט בלי שום התרעה. מה שאני זוכר יותר מכול הוא שראיתי חפצים ודברים עפים באוויר. קפה נשפך עליי, זו הייתה מערבולת קשה ברמה שאי אפשר להאמין".
נוסע בריטי אחר, ג'רי בן ה-68, היה בדרך לחתונת בנו באוסטרליה, ואחרי שנפצע סיפר היום מבית החולים בתאילנד: "כשהמטוס צנח הראש שלי נחבט בתקרה ואנשים שהלכו לפנינו עפו ועשו סלטה באוויר. הבן שלי עף לרצפה שתי שורות מאחוריי. שמעתי שבחור אחד עף לתקרה בשירותים ונפצע די קשה גם הוא". ג'רי ובני משפחתו עצמם נפגעו באורח קל יחסית.
מנכ"ל "סינגפור איירליינס", גוה צ'ון פונג, התנצל הבוקר בפני הנוסעים על החוויה הטראומטית שעברו, והבטיח שהחברה תשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות במסגרת חקירת האירוע. הוא גם שלח תנחומים למשפחתו של ההרוג קיצ'ן, והוסיף שהחברה תגיש את "כל הסיוע האפשרי" לנוסעים ולאנשי הצוות שנפגעו.
שירות חיזוי מזג האוויר AccuWeather העריך אתמול כי סופת ברקים עוצמתית שהתפתחה בסמוך לנתיב הטיסה תרמה כנראה משמעותית לכך שהמערבולת הייתה אלימה במיוחד. "סופות ברקים שמתפתחות גורמות לעתים קרובות לתנועת אוויר חזקה ומהירה כלפי מעלה, לפעמים במהירות של יותר מ-100 קמ"ש, והן יכולות להותיר לטייסים זמן מועט בלבד להגיב אם זה קורה ישר מול המטוס", הסביר דן דפודווין מ- AccuWeather.
שרה נלסון, הנשיאה הבינלאומית של התאחדות הדיילים והדיילות CWA, המייצגת יותר מ-50,000 עובדים ועובדות ב-20 חברות תעופה, אמרה היום כי האירוע הוא תזכורת לכך שחשוב שנוסעים יחגרו את חגורות הבטיחות כל עוד הם ישובים: "זה עניין של חיים ומוות".
תאונות הקשורות למערבולות אוויר הן סוג התאונות השכיח ביותר בעולם התעופה, ולפי מחקר משנת 2021 בין השנים 2009 ל-2018 היה שיעורן יותר משליש מסך התאונות שעליהן דיווחו חברות תעופה. רובן גרמו לפציעה רצינית של אדם אחד או יותר, אבל לא לנזק לכלי הטיס עצמו.