1 צפייה בגלריה
תיבת דפיברילטור שנגנב
תיבת דפיברילטור שנגנב
עמדת החייאה ריקה ממנה נגנב דפיברילטור
(צילום: דוברות המשטרה)
תושב כפר יונה נעצר בחשד לגניבה של עשרות מכשירי דפיברילטור מעמדות החייאה ברחבי הארץ. כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדו בימים הקרובים. לצד האישום, צפויה להיות מוגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
החקירה, שאותה מנהל רפ"ק אמיר סמניה, קצין המודיעין והבילוש במשטרת טבריה, החלה לפני כמה שבועות לאחר שהתקבל מידע על פריצות לעמדות שבהן הותקנו דפיברילטורים - מכשירים מצילי חיים, שאמורים לתת מענה ראשוני ומיידי באירועים לבביים. רפ"ק סמניה סיפר כי "לאחר כמה ימים של חקירה, קיבלנו תלונה מתושב הדרום, שטען כי נתקל במודעה ברשת על מכירת מכשיר החייאה".
לדברי קצין המשטרה, "הבחור שהתלונן בפנינו פנה למפרסם המודעה וקיבל תמונה של מכשיר ההחייאה, ממנה הוא איתר את המספר הסידורי של המכשיר. לאחר מכן, הוא בדק את המספר מול החברה שמשווקת את המכשירים". רפ"E סמניה סיפר איך כתוצאה מהבדיקה, המתלונן "גילה שהמכשיר שהוצע לו נגנב כמה שבועות לפני כן מעמדת החייאה בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד" מדרום לכינרת.
כמה שעות לאחר קבלת המידע על המודעה, השוטרים הצליחו לאתר את המוכר והוא נעצר ברכבו באזור השרון, כשברשותו דפיברילטור נוסף שנגנב מקיבוץ בעמק המעיינות. החשוד בן ה-33 הודה בחקירתו בכמה גניבות של המכשירים, וסיפר כי הוא נמצא במצב כלכלי קשה.
"הוא השתמש באפליקציית 'איפה דפי', שממפה את מיקומי המכשירים ברחבי הארץ, ובאמצעותה הוא זיהה באיזה יישובים הם מוצבים והעדיף להגיע ליישובים במרחב הכפרי", תיאר רפ"ק סמניה את דרך הפעולה של החשוד. "המכשירים עצמם לא נעולים במטרה להציל חיים באופן מיידי, וכך הוא פשוט גנב את המכשירים ומכר אותם בחצי מחיר דרך האינטרנט. אנחנו מעריכים שהוא גנב ומכר בסך הכול עשרות מכשירים".
גניבה של דפיברילטורים עלולה להוביל למצבים מסכני חיים, בהם אנשים שעוברים אירוע לבבי ייסעו לעבר עמדת החייאה ויגלו שהיא ריקה. מפקדת משטרת טבריה סנ"צ יגאל בן לולו אמר כי "החקירה קיבלו את מלוא תשומת הלב בשל העובדה כי אי-הימצאות המכשיר ברגע האמת עלולה להוביל לפגיעה בחיי אדם".