מבחינת נוחות ניתן להבין מדוע ארגוני הטרור בוחרים דווקא באופנועים כדי להתנייד: הם מצליחים להעביר הודעות, ציוד, נשק ופעילים, לקיים סיורים ולהוציא לפועל פיגועים וחיסולים. מדובר בכלים יחסית קטנים וקלים המאפשרים להגיע ממקום למקום במהירות. האופנועים טובים לסיורים, ומתאימים לרכיבה בתנאי שטח שונים - אם זה השטח החולי בעזה או הדרכים ההרריות של דרום לבנון.
האופנועים גם מאפשרים להימלט בין רחובות צרים. במחנות האימונים של ארגוני הטרור מתבצעים אימוני רכיבה בשטח, וגם בסרטוני התעמולה של ארגוני הטרור קשה לפספס את האופנועים: דוגמה לכך הוא הסרטון שפרסם חיזבאללה של המתקן התת קרקעי "עמאד 4". בתחילת הסרטון רואים אופנוען של ארגון הטרור.

2 צפייה בגלריה
ליאור בן ארי יא אללה אופנועים אופנוענים בשירות הטרור
ליאור בן ארי יא אללה אופנועים אופנוענים בשירות הטרור
תקיפות ישראליות נגד אופנוענים של חיזבאללה הפכו לדבר שבשגרה
בחודשים האחרונים הפכו תקיפות צה"ל נגד פעילי חיזבאללה הרכובים על אופנועיהם לדבר שבשגרה. רק בשבוע שעבר דווח בלבנון על כטב"מים ישראליים שתקפו אופנוענים בכפרים אל-עבאסיה וא-טיבה. בשבועות שלפני כן הותקפו אופנועים בין היתר באזור העיר צור בדרום לבנון ובאזור הכפר מיס אל-ג'בל, העיירה א-נאקורה ואזור אל-בקאע המערבי בדרום לבנון. ארגוני הטרור כמובן לא משתמשים רק באופנועים, וגם תקיפות מכוניות נרשמו בחודשים האחרונים, אך לאורך השנים ניתן להצביע על קשר חזק בין ארגוני הטרור השונים לאופנועים.
בשבעה באוקטובר 2023 כולנו היינו עדים לשימוש שעשו מחבלי חמאס באופנועים כדי לחדור ליישובי עוטף עזה. בערוצים הערביים פורסם כי מדובר באופנועים זולים, מהירים וקלים לתמרון, שרובם מיוצרים או מורכבים במצרים ונקראים DAYUN ו-HALAWA. HALAWA שם של חברה מצרית המייצרת ומייבאת אופנועים, כאשר מדובר באופנועים הזולים ביותר מבין האופנועים הסינים הנמכרים במצרים.
לפי הדיווחים רוב האופנועים הגיעו לעזה דרך מנהרות. גם דרך ישראל, בתיאום מיוחד, הוכנסו חלקי חילוף לאופנועים ברצועה לפני המלחמה. חלקי החילוף נחשבים לציוד דו-שימושי (יכול לשמש גם למטרות אזרחיות וגם לטרור) ולכן לפני המלחמה נדרש אישור להכניסם לרצועה. כמובן שהיו גם מקרים של ניסיונות הברחה של ציוד כזה שסוכלו. בדצמבר האחרון פורסם כי צה"ל איתר פיר מנהרה עם אופנועים ששימשו את מחבלי חמאס בשבעה באוקטובר.
גם בהסתכלות על הגבול הצפוני, במאי 2023, פורסם סרטון מתרגיל של חיזבאללה בו נעשה שימוש באופנועים. הפעילים נראים מתאמנים בירי תוך כדי רכיבה בזוגות. בשבעה באוקטובר בערוץ אל-ג'דיד הלבנוני פורסם סרטון בו ניתן לראות אופנוענים עם דגלי חיזבאללה בגבול לבנון. במהלך המלחמה פורסמו סרטונים מלבנון של שיירות אופנועים גדולות שקיימו הפגנות תמיכה בעזה, בין היתר בביירות ובמחנה הפליטים הפלסטיני נהר אל-ברד בצפון לבנון.
יש לציין כי האופנועים בלבנון לא משמשים רק את חיזבאללה. לבנון מוצפת באופנועים, כאשר הבעיה היא שרובם לא רשומים. במאי האחרון פורסמה כתבה באל-אחבאר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה על ייבוא האופנועים ללבנון, שלא פסק, גם בזמנים הקשים ביותר של המדינה. בין השנים 2023-2014 יובאו ללבנון 626 אלף אופנועים ואופניים חשמליים, כאשר מספר הכלים הרשומים במדינה לא עולה על 290 אלף, לפי נתונים של משרד הפנים הלבנוני מ-2021.
בעלי האופנועים הלא-רשומים משחקים "חתול ועכבר" עם הגורמים הביטחוניים. המצב הכלכלי בלבנון ומחיר הרישום הגבוה גורמים לרבים לדלג על הרישום. הלבנונים בוחרים בכלי כי הוא קטן, בעל עלויות דלק נמוכות ונוח לערים הגדולות ופרבריהן. בכתבה של אל-אחבאר הזכירו כי הקטגוריה המיובאת ביותר ללבנון היא של האופנועים הקטנים, עד 250 סמ"ק והוזכר כי האופנועים מסין הם הנמכרים ביותר.
השימוש באופנועים לצורכי טרור מוכר בעולם הערבי. כבר לפני יותר מ-10 שנים דובר על השימוש שחיזבאללה עושה באופנועים למטרות צבאיות. בכתבה ב-2010 נכתב על האיראנים, במיוחד כוח קודס של משמרות המהפכה, המשתמשים באופנועים למשימות של הכוחות המיוחדים ועל הכשרות שעוברים פעילי חמאס וחיזבאללה על שימוש באופנועים. הוזכר גם כי ארגונים המזוהים עם הג'יהאד העולמי שפעלו בסיני השתמשו לא פעם באופנועים לביצוע פיגועים.
היו מדינות שניסו להילחם באופנועים כדי למנוע טרור. בעיראק למשל בשנת 2022 החליטו להגביל את זמני נהיגת האופנועים כי "לטפל במצב הביטחוני הקשור לשימוש של מחבלים באופנועים כדי להוציא לפועל תקיפות". בינואר באותה השנה החליט משרד הפנים העיראקי למנוע תנועה של כל סוגי האופנועים מהשעה שש בערב ועד שש בבוקר, כאשר מי שהפר את האיסור הסתכן בהחרמת האופנוע וקנס גבוה. אותה ההחלטה גם אסרה על שני אנשים לרכב יחד. ההנהגה הצבאית טענה כי מדובר בניסיון לכפות את שלטון החוק, אך חלק גדול מהעיראקים לא אהב את זה. ההחלטה פגעה בעניי החברה שלא יכלו להרשות לעצמם כלי רכב אחר ומנעה את האפשרות היחידה להתחמק מפקקים. עיראקים רבים ועובדי משלוחים פתחו בהפגנות, שלפי פרסום מאותם הימים בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הביאו לשינוי ההחלטה.