מספר ההרוגים בתאונה החזיתית ביוון, שבה שתי רכבות התנגשו זו בזו, עלה ל-43. עוד 85 בני אדם נפצעו בתאונה הקטלנית. 66 מהפצועים מאושפזים בבתי החולים, בהם שישה במצב קשה.
התאונה הייתה אמש (יום ג') בקרבת העיר לריסה בצפון יוון, מעט לפני חצות, כשרכבת נוסעים הגיחה ממנהרה והתנגשה ברכבת משא שהייתה על אותה המסילה. דובר ממשלת יוון דיווח ששתי הרכבות נסעו זו לעבר זו במהירות גבוהה, ועברו "קילומטרים רבים" באותה מסילה לפני ההתנגשות.
זירת התאונה במבט מהאוויר
(צילום: רויטרס)

נסיבות התאונה נחקרות, וההערכה הראשונית הייתה שמדובר בטעות אנוש. בצהריים הודיעה יוון כי מנהל תחנת הרכבת בלריסה נעצר, ועוד שניים עוכבו לחקירה. גורם במשטרה היוונית סיפר כי התביעה מאשימה את מנהל התחנה בן ה-59 ברשלנות שגרמה למותם של עשרות אנשים ולפגיעה פיזית חמורה. הוא מכחיש את ההאשמות נגדו, וטוען כי התאונה היא תוצאה של תקלה טכנית.
"זו טרגדיה שקשה להעלות על הדעת", אמר ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, שהגיע לזירת התאונה. "אני יכול להבטיח דבר אחד: אנחנו נמצא את הסיבות לטרגדיה הזאת ונעשה כל מה שבאפשרותינו כדי שהיא לא תקרה שוב". יוון הכריזה על שלושה ימי אבל בעקבות האסון.
8 צפייה בגלריה
התנגשות רכבות ביוון
התנגשות רכבות ביוון
(צילום: רויטרס)
אחר הצהריים הודיע שר התחבורה היווני, קוסטאס קרמנאליס, על התפטרותו מהתפקיד. הוא מסר כי זוהי חובתו לפרוש בעקבות האסון, ו"המעט שאני יכול לעשות כדי לכבד את זכר הקורבנות". קרמנאליס הדגיש כי הוא לוקח על עצמו את האחריות על "כישלונות ארוכי טווח" מצד השלטונות.
ברכבת הנוסעים, שנסעה מאתונה לעיר סלוניקי, היו בזמן ההתנגשות 342 נוסעים ועוד עשרה אנשי צוות. רבים מההרוגים היו סטודנטים שחזרו ללימודים מחופשה, והתרכזו בשני הקרונות הראשונים של הרכבת. ברכבת המשא, שנסעה מסלוניקי ללריסה, היו עשרה אנשי צוות.
אחד הניצולים ברכבת הנוסעים סיפר שמעט לפני ההתנגשות הוא חש בבלימה חזקה. לפחות שלושה קרונות ירדו מהפסים - מה שמלמד על עוצמת ההתנגשות. מיד אחרי התאונה החזיתית פרצה שריפה ברכבת הנוסעים, ויושביה ניפצו את החלונות כדי להימלט.