בכיר חמאס נטש ראיון ברשת BBC, אחרי שנשאל איך הוא יכול להצדיק הרג של אזרחים ישראלים שנרצחו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. הבכיר, ראזי חאמד, טען כמה רגעים קודם לכן שארגון הטרור לא הנחה את אנשיו לרצוח אזרחים והפסיק את הראיון במחאה על השאלה.
הריאיון והנטישה
(צילום: BBC)

"זה היה מבצע צבאי, זה היה מבצע למטרות צבאיות, לאתרים צבאיים", אמר חאמד בראיון להוגו באצ'גה, כתב BBC במזרח התיכון. "מאות אזרחים נרצחו", השיב לו הכתב. חאמד ציין לאחר מכן: "מהרגע הראשון הצהרנו שהמבצע הזה לא כוון לאזרחים, אבל אני יכול לאשר ולהבטיח שוב ושוב שלא הייתה שום הוראה להרוג אזרחים".
"איך אתה מצדיק הרג של אנשים כשהם ישנים, משפחות. איך אתה מצדיק את זה?", שאל באצ'גה את חאמד, ששימש בעבר כסגן שר החוץ ודובר ממשלת חמאס. אז ניתק בכיר חמאס את המיקרופון שהיה עליו ואמר: "אני רוצה להפסיק את הראיון הזה".
מיד אחרי הפסקת הראיון עלתה לשידור ב-BBC שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. כשהתבקשה להגיב על הדברים אמרה שקד: "שמעתי את הדברים ופיזית כמעט שהקאתי, למען האמת. למפלצות האלה היו מצלמות על הקסדות, ויש לנו סרטונים של כל הזוועות שביצעו".
"הם מפלצות, הם יותר גרועים מדאעש וצריך להשמיד אותם", הוסיפה שקד בראיון לרשת הבריטית.
במשך שנים מאשימה את ישראל את תאגיד השידור הציבורי הבריטי בסיקור בעל אופי פרו-פלסטיני מובהק, ובמהלך המלחמה זעמה על כך שרשת BBC בוחרת להגדיר את אנשי חמאס "כוחות חמושים". בעקבות הביקורת ב-BBC התנצלו, והודיעו כי מעתה יאפיינו את הארגון בתור "ארגון טרור שהוצא מחוץ לחוק על ידי ממשלת בריטניה ואחרים". רשת BBC גם התנצלה על סיקור הפיצוץ בבית החולים בעזה, והתנצלה על כך שאימצה את גרסת חמאס שהפיצוץ נגרם מתקיפה ישראלית.
בראיון ל-BBC במהלך המלחמה התעמת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עם המראיינת ואמר לה: "אני מבין ש-BBC בחר לקחת את הצד העזתי, כי כל השאלות שלך הן רק על העזתים". המגישה ויקטוריה דרבישייר קטעה אותו ואמרה "זה לא נכון", לפני שבנט המשיך: "מתחילת הריאיון לא שאלת אותי שאלה אחת על הילדים שנרצחו, כנראה שלא אכפת לך מהם. אכפת לך רק מצד אחד, וזו הדרך של ה-BBC. אם את חושבת שיש כאן איזון בין שני צדדים שווים, אז איבדתם את המצפן המוסרי. וה-BBC, אני חייב לומר, איבד את המצפן המוסרי. זה מה שעשיתם בשבוע האחרון. תתביישו לכם". זמן קצר אחרי דבריו של בנט הראיון עמו נקטע.