"החלון התרסק בחדר השינה, נפל על המיטה. זה חדר ביטחון". כך תיאר הבוקר (שלישי) דובר עיריית קריית שמונה דורון שנפר את שראה בבית שנפגע במטח אמש לקריית שמונה והסביבה, שכלל שיגורים של כ-20 רקטות מלבנון. שנפר הוסיף ואמר ל-ynet כי זה החדר שבו היום אמורים לישון בעלי הדירה "אם הם לא היו מתפנים. זה נס גדול".
שנפר: "הנפש שלנו פצועה"
(צילום: אסף חן)

יוסי, אחיה של בעלת הדירה, הסביר כי מדובר בפעם השנייה שהבית נפגע ממטחים ששוגרו מלבנון. "זה לא נעים, אני לא מאחל את זה לאף אחד", הסביר. "אני לא התפנתי. אחותי נמצאת בנתניה. כולם מפונים, מזל שלא היו בבית".
בהמשך הסביר שנפר כי "העיר מופגזת, הסתובבנו פה כל הלילה כדי לאתר נפילות. יש לנו כבר ארבע נפילות ישירות בשני בתי מגורים, במפעל ובמרכז קניות גדול בעיר. את הנפילה הזאת אף אחד לא איתר. אני פשוט עברתי עכשיו בדרך למשרד ואני רואה פה את כל הבלגן הזה".
2 צפייה בגלריה
בית נפגע מרקטה בקריית שמונה
בית נפגע מרקטה בקריית שמונה
"מזל שלא היו בבית". החלון שנפל על המיטה
(צילום: אסף חן)
אתמול בעצם צעירה נפצעה קשה מהמטח. "כן. אני רוצה להגיד לך שבסביבות השעה 2:00 בלילה, כשהלכנו לראות את אותו מקום שהייתה בו את הפגיעה, ממש סנטימטרים מאיתנו קרסה תקרה וכמעט נפלה על הצוותים שלנו ועליי. קריית שמונה זו עיר של ניסים, ופשוט בנס לא היו עוד נפגעים. זו המציאות שלנו. הנפש של כולנו פצועה, אלה שנמצאים פה, וגם אלה שנמצאים רחוק מקריית שמונה".
שנפר הוסיף כי "יש יותר מאלף בתים שנפגעו בצורה זו או אחרת. 200 מהם נפגעו קשות. יש עוד פגיעות של הדף ורסיסים ומאות רכבים שניזוקו ונהרסו ויצאו משימוש. יש גם נזק לתשתיות בעשרות מיליוני שקלים".
טוענים שאם התושבים לא היו מתפנים חיזבאללה לא היה מעיז לירות. "מדובר בארגון טרור רצחני שלא עושה חישוב אם אתה בבית או לא. הוא לא עושה שום הנחות ושום חישובים אם אתה פה או לא. הוא פשוט יורה על מנת להרוג. זו המטרה שלו".
מעצר החשוד והדירה שבה שהה
(צילום: דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
שוטרי מחוז צפון עצרו תושב אילת שהתחזה לקצין ופרץ לבתים של מפונים
שוטרי מחוז צפון עצרו תושב אילת שהתחזה לקצין ופרץ לבתים של מפונים
החשוד בעת המעצר, עם הדיסקית הגנובה על צווארו
(צילום: דוברות המשטרה)

התחזה לקצין בצה"ל - ושדד בתי מפונים

אחרי השיגורים אמש לעבר קריית שמונה הודיע דובר צה"ל כי זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון. "חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית", מסר. בעקבות זאת, פנה שנפר לתושבים וביקש מהם להישאר בסמוך למרחבים מוגנים. חיזבאללה בתגובה טען כי שיגר עשרות טילי פלק וקטיושות לעבר העיר בתגובה על ה"טבח הישראלי בבינת ג'בייל שהביא למות אזרחים".
בינתיים, המשטרה עצרה תושב אילת בן 30 בחשד שהתחזה לקצין ביחידה מיוחדת, הגיע לזירות נפילה בקריית שמונה על מדי צה"ל כשהוא רעול פנים - ופרץ לכמה בתי מפונים.
המעצר אירע לאחר שבמשטרה קיבלו דיווח על דירה שנבזזה בעיר. אחרי חקירה סמויה, הצליחה המשטרה להתחקות אחר החשוד ולעצור אותו. לפי המשטרה, הוא נהג להסתובב בעיר בשבועות האחרונים תוך שהוא מציג את עצמו כלוחם ביחידה מיוחדת בצה"ל.
החשוד אותר יורד מאוטובוס שהגיע לקריית שמונה ממרכז הארץ. הוא לבש מדי צה"ל עם דרגות קצונה ונשא מחסנית מלאה בתחמושת ואקדח דמה. לאחר בדיקתו עלה כי הוא הזדהה בעזרת חוגר גנוב, ואף נשא דיסקית גנובה על צווארו. בכליו של החשוד נתפס רכוש רב שנגנב מדירות שונות בעיר, ומהחקירה עלה כי הוא אף לן בתוך אחת מהדירות במשך כמה ימים. בית משפט השלום בטבריה האריך את מעצרו עד ליום שישי.