הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד סיגל יאנה איצקוביץ', בגין רצח בנסיבות מחמירות של בנה בן ה-6 ליאם בביתם בהרצליה לפני כחודש. בשבוע שעבר הוגשה נגדה הצהרת תובע, ומעצרה הוארך, בפעם החמישית, עד היום, בעוד כשירותה לעמוד לדין עדיין נבחנת. בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, תואר בין השאר כי דקרה למוות את בנה באמבטיה, ודקרה גם את כלבתה באפי. הסכין, כך נכתב, נשברה מעוצמת הדקירות.
"לפחות 15 פצעי חתך בגוף, בזרועות ובפנים", נגרמו לליאם, נכתב בין השאר בכתב האישום, שם צוין כי היא דקרה את בנה רבות באמצעות סכין מטבח בעלת להב באורך 20 סנטימטרים. לפי האישום, לאחר שהיא דקרה את בנה בחדר האמבטיה היא יצאה לסלון הבית, שם יללה כלבתה הפצועה מהדקירות לפני כן - ודקרה אותה שוב עשרות פעמים, מחשש שהשכנים ישמעו את היללות.
סיגל יאנה איצקוביץ' בבית המשפט, היום
(צילום: מיקי שמידט)

2 צפייה בגלריה
 סיגל יאנה איצקוביץ המואשמת ברצח בנה וכלבה ותקיפת עוברי אורח בגרזן
 סיגל יאנה איצקוביץ המואשמת ברצח בנה וכלבה ותקיפת עוברי אורח בגרזן
טענה שנחטפה ע"י חייזרים. סיגל יאנה איצקוביץ' בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
עוד נכתב באישום כי לאחר שהיא הבחינה שכלבתה לא בחיים, "נטלה גרזן בעל שני ראשים, האחד מעוגל והשני מחודד - ודקרה אותה פעמים נוספות". יותר מ-20 חתכים ודקירות בראש ובפנים ויותר מ-24 דקירות באזור בית החזה נגרמו לכלבת המשפחה, צוין באישום.
לאחר המעשים המזוויעים שביצעה בבית המשפחה, איצקוביץ' שטפה את הסכין שבה השתמשה "בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי", נכתב. "היא החליפה את בגדיה כשהיא מגואלת בדם ואוחזת בגרזן בידה, והלכה לכיוון קניון 'שבעת הכוכבים' בהרצליה". עוד צוין בכתב האישום כי בדרכה לקניון היא תקפה עוברי אורח ופגעה ברכב של אחד מהם.
איצקוביץ' המשיכה כאמור לכיוון הקניון, שם תקפה את המאבטח וגרמה לפציעתו. הוא נאבק עימה בניסיון ליטול ממנה את הגרזן. האישום מייחס לה, בין היתר, עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הריגת בעל חיים ושיבוש מהלכי משפט.
במהלך הקראת כתב האישום בבית המשפט המחוזי בת"א, טענה איצקוביץ' כי "המשפחה שלנו נחטפה על ידי חייזרים, עברנו זוועות בחללית. הבן שלי עבר ניסויים בחללית, זה היה מזוויע ומחריד". עוד טענה: "הם פלשו לנו לבית ולגוף ופעלו דרכנו. הדם של הבן שלי לא נשפך לחינם. יש בינינו חוצונים והם מסתובבים בכדור הארץ".
דיון הארכת מעצרה של איצקוביץ' בשבוע שעבר
(צילום: יעל צ'כנובר)

2 צפייה בגלריה
ליאם בן ה-6 ז"ל עם כלבו
ליאם בן ה-6 ז"ל עם כלבו
ליאם בן ה-6
טענות דומות השמיעה גם בדיון הארכת מעצרה, שהתקיים ביום רביעי האחרון ובו היא ביקשה להשתחרר. "אני ומשפחתי עברנו התקפה על-ידי חוצנים במשך שבועיים. זו הייתה התקפה אינטנסיבית. ראיתי חוצנים, נחטפתי לחללית עם המשפחה שלי, ולא הייתה לי שום הגנה", טענה אז. היא הוסיפה, חרף החשדות החמורים נגדה, כי "אני צריכה לחזור הביתה להתארגן, לאסוף דברים, לנקות, להכין אוכל. יש לי מלא דברים לעשות בבית".
לפני כשבועיים סיגל חזרה לראשונה לבניין שבו דקרה את בנה ליאם למוות. המטרה הייתה שתשחזר את המעשה המזעזע, אך השחזור לא יצא לפועל לפי גורמים מכיוון ש"השתוללה" במקום. סנגורה לא הופתע מכך, ואמר בדיון הארכת המעצר כי "מצבה הנפשי לא טוב כדי לבצע שחזור". לדבריו, "פגשתי את סיגל לפני מה שאמור היה להיות שחזור, אולם כפי שטענתי ואוסיף לטעון, הקשר בין סיגל לבין התמצאות במרחב, בזמן ובמקום הוא מקרי בהחלט".
הרצח המזעזע אירע בדירת המשפחה בהרצליה לפני קצת יותר מחודש, ב-16 ביולי: איצקוביץ' בת ה-33 דקרה למוות את בנה ואת כלב המשפחה עם גרזן - ואז יצאה החוצה כשהיא יחפה ומגואלת בדם, וצעדה לעבר קניון שבעת הכוכבים הסמוך - תוך שהיא מטילה אימה על עוברי אורח עם הגרזן, ובין היתר פוגעת עימו במכונית שחלפה לידה. היא ניסתה לתקוף את המאבטח בכניסה לקניון, וזה נאבק בה עד למעצרה. תחילה דווח רק על מסע התקיפות ליד הקניון, ורק בהמשך גילתה הסבתא, אמה של איצקוביץ', את הזוועה בתוך הדירה.
עו"ד בנימין מלכא, מייצג את סיגל יאנה איצקוביץ, האם החשודה ברצח בנה מהרצליהעו"ד בן מלכא, שמייצג את איצקוביץ'צילום: מוטי קמחי
מאז הרצח המזוויע הוארך מעצרה של איצקוביץ' חמש פעמים כאמור, והיא נשלחה להסתכלות פסיכיאטרית שנועדה לענות על השאלה האם היא כשירה לשהות במעצר ומסוגלת לעמוד לדין. איצקוביץ' התנצלה באחד הדיונים על מה שהגדירה "מעשה מתועב". כאשר הטיחה האשמות שונות בבן זוגה, וטענה ש"התנכל" לה כלכלית, השופטת קטעה אותה.
איצקוביץ' הודתה בחקירתה במעשים המזוויעים שמיוחסים לה, והכתה על חטא. כשנשאלה לגבי הסיבה שגרמה לה לרצוח את בנה, היא השיבה: "אני לא יודעת מה קרה לי. אולי דבק בי שד. הייתי באמוק, ראיתי הכול שחור בעיניים, וקול אמר לי לעשות את המעשה הזה. דקרתי אותם מהר, את הבן שלי ואת הכלבה, לקחתי את הגרזן ויצאתי החוצה מהבית בלי לדעת מה אני עושה. ברחתי לרחוב, הייתי בתוך בלבול עד שעצרו אותי".