משפחתה של מייה שם, שנחטפה לרצועת עזה, מסרה בצהריים (יום ג') הצהרה לתקשורת. "אני מתחננת לעולם להשיב את הבת שלי הביתה. היא הלכה למסיבה להינות, ועכשיו היא בעזה", אמרה האם קרן. מייה, בת 21 משוהם, בעלת אזרחות צרפתית, נחטפה מבפסטיבל "נובה" ברעים. אמש פרסם חמאס סרטון של מייה מהשבי בעזה.
משפחתה של מייה שם במסיבת העיתונאים
(צילום: ירון ברנר)

לפי "ניו יורק טיימס", שערך ניתוח נתונים מקובץ הווידאו שפרסם חמאס, הסרטון שבו נראית מייה צולם לפני שישה ימים לפחות. הסרטון בן הדקה, הראשון שפרסם ארגון הטרור שבו מוצג אחד מהחטופים, מתחיל בהצגת הטיפול הרפואי שקיבלה מייה שנפצעה בידה. בהמשך הסרטון מייה מדברת ישירות למצלמה בעברית.
"אתמול ראיתי בחדשות סרטון של מייה, התרגשתי וצרחתי כי ראיתי שמייה שלי בחיים", אמרה קרן. "אבל אחרי כל ההתרגשות ראיתי שוב את הסרטון, אני רואה שמייה פצועה, היו שמועות שירו בה ורואים שיש לה פציעה ביד. היא עברה ניתוח, אני רואה שהיא כאובה, שהיא מאוד מפוחדת, שהיא אומרת את מה שאומרים לה להגיד".
היא הוסיפה כי "אני רואה שמצבה יציב, אבל אני מאוד דואגת לה. אני רואה בזה סימן מעולה ואופטימי לגבי מייה ולגבי כל השבויים שלנו. אנחנו צריכים להיות אופטימיים פה, אני מניחה שמטפלים בהם".
האם פנתה בבקשה לעולם: "כל מה שאני מבקשת ממנהיגי העולם זה להחזיר את התינוקת שלי הביתה, בדיוק באותו מצב שראיתי אותה אתמול בטלוויזיה. אני רוצה שהיא תגיע לפה ותקבל פה את הטיפול הרפואי שהיא זקוקה לו". לדבריה, "ידעתי שהיא בסדר, היא לביאה ועברה המון בחיים. היה קשה להישאר חזקה מול המספרים שעלו בטלוויזיה, אבל אני מאמינה שהיא לא מוותרת ומעודדת את השבויים האחרים, זו מי שהיא".
הכותרת
מאחורי הקלעים של המשא ומתן להשבת השבויים והחטופים
26:25
2 צפייה בגלריה
אמה של מייה שם במסיבת העיתונאים
אמה של מייה שם במסיבת העיתונאים
"מתחננת לעולם להשיב את הבת שלי הביתה". קרן עם תמונת בתה מייה
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של משפחתה של מייה שם
מסיבת עיתונאים של משפחתה של מייה שם
משפחתה של מייה בהצהרה
(צילום: מוטי קמחי)
קרן אמרה עוד כי "אני מבקשת ממנהיגי העולם להחזיר את כל השבויים שלנו הביתה. עברנו מתקפת טרור מטורפת. האויב אכזר. זה פשע נגד האנושות. מייה לא היחידה, יש המון ילדים שהלכו למסיבה הזו, יש הרבה תינוקות וילדים ואנשים מבוגרים וניצולי שואה שנחטפו, שהבתים שלהם נשרפו".
אורי (17), אחיה של מייה, אמר כי "ראיתי את הסרטון הזה אתמול, מייה זועקת שנציל אותה, היא חיוורת ומפוחדת, ועדיין זה סימן שהיא בחיים. אני סומך על הממשלה ועל כל מנהיגי העולם שהם יעשו כל מה שצריך על מנת להחזיר את החטופים הביתה".
עיליי, האח הבכור, אמר: "אנחנו רוצים את כל השבויים בחזרה בבית. מייה היא ילדה תמימה שרק רצתה ללכת למסיבה עם חברים, ובסוף מצאה את עצמה חטופה. זו הסיבה שאנחנו פה, אנחנו רוצים אותה בחזרה".
פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה של מטה המשפחות, אמר על מצב החטופים: "לפי הנתונים שלנו יש חולים ופצועים בדרגות שונות, חלקם בדרגה קשה, ואנחנו דורשים לוודא שהם מקבלים טיפול הולם. מצבם מידרדר מרגע לרגע. אנחנו, הרופאים בישראל, מטפלים בכל אדם, כולל פלסטינים מעזה. אנחנו בקשר עם הצלב האדום ומבקשים ממנו למלא את ייעודו".
למייה, כאמור, יש גם אזרחות צרפתית. נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא בצהריים לשחרר אותה. "הובא לידיעת נשיא הרפובליקה דבר הסרטון של מייה שם, אזרחית צרפתייה-ישראלית, שהפיץ ארגון הטרור חמאס. הנשיא מוקיע את החרפה שבחטיפת חפים מפשע ובבימוי הנתעב שלהם. הוא קורא לשחרורה המיידי וללא תנאי", נמסר מארמון האליזה. "צרפת מגויסת באופן מוחלט, ופועלת יחד עם שותפותיה, לשחרור בני הערובה הצרפתים המוחזקים בידי חמאס".