4 הרוגים בתאונות דרכים תוך שעות: נאיף ועלאא אבו עראר, בני דודים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נהרגו היום (שני) בהתנגשות עם משאית בכביש 25, בכניסה לדימונה. בנוסף אליהם נהרג רוכב האופנוע עמאד יחיא (30) מאכסאל בתאונה עם טרקטור בכביש 73, ורוכב נוסף בשנות ה-20 לחייו נהרג בתאונה עם רכב ברמלה.
3 צפייה בגלריה
מימין: עמאד יחיא ועלאא ונאיף אבו עראר
מימין: עמאד יחיא ועלאא ונאיף אבו עראר
מימין: עמאד יחיא ועלאא ונאיף אבו עראר
3 צפייה בגלריה
תאונה בין רכב למשאית בכביש 25 בכניסה לדימונה
תאונה בין רכב למשאית בכביש 25 בכניסה לדימונה
203 הרוגים בתאונות מתחילת השנה. הזירה בדימונה
(צילום: דוברות מד"א)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה ברמלה
זירת התאונה ברמלה
זירת התאונה ברמלה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בשעה 17:11 התקבל במד"א דיווח על התאונה בדימונה. חובש מד"א יאיר בן ישי סיפר כי "הגענו למקום וראינו רכב ומשאית שהיו מעורבים בתאונה קשה. כריות אוויר נפתחו, ובתוך הרכב היו שלושה גברים לכודים. מיד חילצנו את הגבר הראשון, כבן 20. הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה. התחלנו בביצוע פעולות החייאה, ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים כשמצבו מוגדר אנוש. יחד עם כוחות הכיבוי חילצנו פצוע נוסף, גבר כבן 30, הוא היה בהכרה וסבל מחבלה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן טיפול תרופתי לכאב. פינינו אותו לבית חולים בעזרת מסוק מד"א. פצוע נוסף, שהיה לכוד בתוך הרכב, היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב מערכתית קשה שלא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".
כשעה לאחר מכן, בשעה 18:01, התרחשה התאונה בכביש 40 בין שני האוטובוסים. 15 בני אדם פונו במצב קל לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.
הדיווח על התאונה ברמלה התקבל בשעה בשעה 18:20. חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, מנדי אמיתי, אמר כי "רוכב האופנוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות והוא היה ללא דופק ונשימה, וסבל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה, ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו אנוש". בהמשך כאמור נקבע מותו, והמשטרה אספה ממצאים מהזירה ועיכבה לחקירה את נהג הרכב הפרטי, תושב ראשון לציון בשנות ה-60 לחייו, שפגע באופנוע בחשד למעורבות בתאונה. שני בני אדם נוספים נפצעו בתאונה.
לאחר מכן, בשעה 19:40, התקבל דיווח על התאונה בתל עדשים, שבמסגרתה נאלצו אנשי מד"א לקבוע את מותו של רוכב האופנוע שסבל מחבלה רב מערכתית, לאחר שכאמור היה מעורב בתאונה עם טרקטור.
מתחילת השנה נהרגו 203 בני אדם בתאונות דרכים בישראל. מדובר בעלייה חדה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 69 הרוגים השנה הם מהמגזר הערבי - זינוק של כמעט 70% לעומת התקופה המקביל אשתקד.