1 צפייה בגלריה
עבוד עבד אלקאדר שנרצח בטייבה רצח
עבוד עבד אלקאדר שנרצח בטייבה רצח
עבוד עבד אלקאדר
עבוד עבד אלקאדר, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נמצא הלילה (בין שני לשלישי) קבור ללא רוח חיים בשטח פתוח בטייבה, כשעל גופו סימני אלימות. קרוב משפחתו, תושב העיר בשנות ה-30 לחייו, הסגיר עצמו למשטרה ונעצר בחשד לרצח. לפי החשד, הוא היכה באכזריות את עבד אלקאדר, ואז קבר אותו וכיסה אותו באיסכורית.
לפי המשטרה, המשפחה הודיעה על היעדרותו של עבד אלקאדר לאחר שלא הגיע לבית הוריו. שוטרי תחנת טייבה פתחו בחקירה ואחרי שגופתו נמצאה הם עצרו את חשוד. חוקרי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים פורנזיים בזירה, לצד איסוף עדויות וממצאים נוספים במסגרת חקירת הרקע והנסיבות, שלפי שעה לא ברורות.
"עוד לא יודעים מי עמד מאחורי הרצח, כולנו מופתעים", סיפרו בני משפחתו. "זה לא קל לקבל הודעה שהוא מת. מקווה שהמשטרה תגיע למי שרצח אותו ולא תשאיר אותו משוחרר וחופשי". חברו אמר: "לא יכול להיות שכל כמה ימים יתרחש רצח בחברה הערבית, נמאס לנו מכל האלימות. אולי ירצחו אותי גם. על המשטרה לפעול ביד קשה נגד כל הפושעים שמסכנים את חיי אנשים".
פיצוץ הרכב בטייבה לפני כשבועיים

שלשום מונדר אלבחרי מת מפצעיו בבית החולים מאיר בכפר סבא, שבועיים אחרי שנפצע אנושות בפיצוץ רכב ליד ביתו בטייבה. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. לדברי קרוב משפחתו, "כבר היו נפגעי ירי מהמשפחה, שהפכו לנכים. עכשיו רצחו אדם בדם קר. התפללנו שמונדר יחלים, אבל לצערי היום קיבלנו את ההודעה על מותו. זה היה קשה מאוד, אנחנו לא מעכלים שאיבדנו אותו".
פיצוץ הרכב התרחש ליד מגה טייבה ב-18 בפברואר, סמוך לשעה 19:00. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו משם את אלבחרי כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם וסובל מפציעות בגפיים. החובש אחמד אבו עמשה סיפר: "כשהגענו, ראינו על הכביש גבר בהכרה. הוא סבל מפציעות קשות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה".