בנאומו בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון, הציג הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ארבעה לוחמים שפעלו בגבורה מאז 7 באוקטובר, ונכחו באולם בעת הנאום: סג"ם אביחיל ראובן, מגדוד 890 בחטיבת הצנחנים; רס"מ אשרף בחירי, לוחם וגשש בכיר מהגדס"ר הבדואי; סגן יונתן בן חמו מההנדסה הקרבית; וסגן אסא סופר, מ"מ בחטיבה 7 של השריון. כל לוחם שהוצג על ידי נתניהו זכה לתשואות מצד יושבי האולם שנעמדו על רגליהם.
תחילת נאום נתניהו - והצגת נועה ארגמני והלוחמים
(צילום: רויטרס )


סג"ם אביחיל ראובן

אחרי שהציג את החטופה ששוחררה נועה ארגמני, נתניהו שיתף את סיפורו המדהים של סג"ם אביחיל ראובן, מגדוד 890 בחטיבת הצנחנים, ש"רץ 13 קילומטרים בבוקר 7 באוקטובר כששמע את החדשות על הטבח הנורא בדרום, ולא היה לו רכב אז הוא רץ כדי להגן על העם שלו".
נתניהו פנה אל יושבי הקונגרס ואמר: "שמעתם נכון. הוא רץ שמונה מייל, הגיע לגבול, הרג הרבה מחבלים והציל הרבה חיים. אביחיל, אנחנו כולנו מוקירים את הגבורה שלך ומודים לו על אומץ ליבו". סג"ם ראובן יצא מביתו בקריית מלאכי ורץ עד לצומת משואות יצחק בניסיון לתפוס טרמפים כדי להגיע במהירות לאזור הלחימה בעוטף.

רס"מ אשרף בחירי

הלוחם השני שנתניהו הציג הוא רב-סמל אשרף בחירי, לוחם וגשש בכיר מהגדס"ר הבדואי. "ב-7 באוקטובר הוא רץ לקיבוץ בארי. אשרף הרג מחבלים רבים, הגן על עמיתיו ולחם למען הקהילות האחרות", סיפר ראש הממשלה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראש הממשלה בנאום בקונגרס
בנימין נתניהו ראש הממשלה בנאום בקונגרס
נתניהו נואם בקונגרס
(צילום: Kent Nishimura / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"כמו אשרף, החיילים המוסלמים בצה"ל נלחמו לצד חיילים יהודים ונוצרים באומץ לב עצום. חיילי צה"ל מגיעים מכל קצוות החברה, ימין ושמאל, דתיים וחילונים. כולם נגועים ברוח של הלוחמים היהודים", אמר נתניהו, שהזכיר גם את בנו של יחיאל לייטר, בן לניצול שואה, קצין ביחידת קומנדו שנהרג בפיצוץ ליד מסגד בעזה לאחר שהתנדב לחזור לקרב. "אנו מכבדים את גבורת בנו. אני אומר לכל המשפחות השכולות בישראל - ההקרבה של יקיריכם לא תהיה לשווא", ציין נתניהו.

סגן אסא סופר

בהמשך הציג ראש הממשלה את סגן אסא סופר, מ"מ בחטיבה 7 של השריון, ש"נלחם כקצין בטנק ונפצע בקרב כשהגן על חבריו מרימון שאותו זרק מהטנק, ואיבד את זרועו הימנית ואת הראייה בעינו השמאלית". נתניהו סיפר כי "הוא מחלים, ובאופן מדהים ובזמן קצר אסא יחזור לשירות פעיל כמפקד טנק".
בינואר השנה, תוך כדי השיקום, סגן סופר שיתף ברשת ב': "מתמודדים עם מה שיש, אומרים תודה על מה שנשאר, ונשאר הרבה, ומתמקדים בשיקום - כדי לחזור לתפקיד ולחברים בשטח".

סגן יונתן בן חמו

הלוחם הרביעי שאותו הציג נתניהו הוא סגן יונתן בן חמו מההנדסה הקרבית, שאיבד את רגלו בעזה - והמשיך להילחם. "אלה הלוחמים של ישראל", הוסיף נתניהו, "לא מפחדים - לא נרתעים". לאחר שהוצג והמחוקקים האמריקנים הריעו לו, בן חמו הניף את הקביים שלו וזכה לתשואות נוספות.

עיקרי נאום נתניהו

פתח באמירה "אנחנו מנצחים" והדגיש שאנו "בצומת בהיסטוריה של ההתנגשות בין ציוויליזציה לברבריות"
השווה את טבח 7 באוקטובר ל-29 מקרים של 11 בספטמבר
הודה לנשיא ביידן על "עמידה לצדנו בשעות הקשות", אך גם מתח ביקורת: "תנו לנו כלים מהר יותר - ונשלים את העבודה מהר יותר"
נאום נתניהו במלואו
(צילום: רויטרס )

הודה גם לטראמפ על הסכמי אברהם, ההכרה בגולן והעברת השגרירות לירושלים
הציג לוחמי צה"ל שהתלוו אליו: "חיילים מוסלמים נלחמו באומץ לב עצום לצד יהודים ונוצרים"
התייחס לאיום האיראני והאשים את איראן במימון המחאה מחוץ לקונגרס: "המפגינים הופכים לאידיוטים שימושיים"
הוסיף ש"להט"בים שתומכים בעזה הם כמו תרנגולות שתומכות ב-KFC"
לגבי ההאשמות בג'נוסייד אמר שבמלחמה בעזה "שיעור הנפגעים מקרב האזרחים הוא הכי נמוך בהיסטוריה"
הזהיר את חברי הקונגרס ש"בהאג מנסים לקשור את ידינו, ואם זה יקרה - אתם הבאים בתור"
הזכיר את הלחימה בצפון רק אחרי חצי שעה: "נחושים להחזרת המפונים לבתיהם"
הציג את חזונו ל"עזה חדשה" ביום שאחרי המלחמה: "צריך ממשלה אזרחית שלא רוצה להשמיד את ישראל"
סיכם בהבטחה כי ישראל תמשיך להילחם "עד לניצחון המוחלט"
קרובי חטופים שלא הוזמנו ע"י נתניהו חשפו חולצות צהובות בקריאה לעסקה - הוצאו מהאולם ונעצרו