יממה חלפה מאז הזוועה בהרצליה, אבל אף אחד - לא בני המשפחה, לא השכנים, לא המכרים - לא מצליח לעכל את המקרה שבו האם רצחה את בנה ליאם, בן שש בלבד. הוא יובא למנוחות מחר ב-20:00, בירושלים.
היום הוארך מעצרה של האם, סיגל יאנה איצקוביץ' (33), והיא חשודה ברצח באכזריות מיוחדת, רצח חסר ישע, הריגה או היזק לבעל חיים, פציעה או חבלה ועבירות רבות אחרות.
צועדת לקניון ותוקפת את המאבטח

3 צפייה בגלריה
הילד שנרצח בהרצליה
הילד שנרצח בהרצליה
ליאם וזירת הרצח
(צילום: טל שחר)
מודעת האבל של ליאם פורסמה הערב, מבלי שהופיעה עליה שם האם החשודה ברצח. איצקוביץ' גרה במודיעין ב-2019 עם הוריה ועם בנה התינוק, לרוב לבדה. היה מקרה בודד של אלימות פיזית בינה לבין בן זוגה, ועקב היותה חד-הורית היה לה קשר לאגף לשירותים חברתיים בעירייה. באותה שנה עברה לדימונה, ואחר כך להרצליה. זו השתלשלות האירועים החריגה והקשה אתמול.
אתמול, בשעות הערב: איצקוביץ' רוצחת בביתה ברחוב החליל שבשכונת גליל ים את בנה ליאם, ואת הכלב של המשפחה.
18:38: היא יוצאת מביתה ומתחילה לצעוד - כשהיא שותתת דם - לעבר קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, מרחק של שמונה דקות הליכה מבית המשפחה.
3 צפייה בגלריה
מודעת האבל של ליאם נתנאל הס איצקוביץ
מודעת האבל של ליאם נתנאל הס איצקוביץ
מודעת האבל של ליאם בן ה-6, בלי שם האם
זירת הרצח בהרצליה
(צילום: טל שחר)


3 צפייה בגלריה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
האם ובנה
(צילום: יריב כץ )
שכנתה ט' סיפרה: "היא חלפה על פניי ואז חזרה אליי. ראיתי אותה עם שפריצים של דם על הפנים. זה היה נראה לי הזוי. לא הבנתי אז שזה דם, חשבתי שהיא עם מסכת פנים. לא הבנתי גם למה היא יחפה ועם בגד קרוע. פחדתי מאוד. היא נכנסה לבניין, שאלתי אותה אם היא בסדר והיא ענתה שכן, אבל הרגשתי שזה מוזר. זה הרעיד לי את כל הגוף".
18:42: האישה הולכת עם גרזן, מנופפת בו - ולפי המשטרה מנסה לרצוח עוברי אורח. באחד הסרטונים שהופצו נראית אישה אחרת מתרחקת ממנה, בעת שהאם אוחזת בגרזן.
הקלטת השיחה למד"א: "כולי רועדת"

אישה נוספת מתקשרת למד"א ואומרת: "אנחנו באוטו, וראינו בחורה צעירה רודפת אחרי אישה אחרת עם גרזן. היא עשתה לנו חור באוטו במכסה מנוע, אני כולי רועדת. אתם צריכים לבוא".
18:46: האם סיגל יאנה מגיעה לקניון ותוקפת את המאבטח בגרזן. היא מסירה את בגדיה, ובסרטונים נראית כשדם על גבה ועל פניה. המשטרה עוצרת אותה ומעדכנת כי המאבטח נפצע באורח קל.
20:44: הסבתא, אימה של החשודה, מגיעה לבית המשפחה אחרי שהאב פנה אליה - ומגלה את הזוועה. היא מעדכנת את המשטרה, שמודיעה כי הילד אותר עם סימני אלימות בדירה.
מהחקירה עולה כי היו דיווחים של שכנים על אלימות בבית, לא כלפי הילד, אבל בכל מקרה הרקע לרצח המזעזע עדיין אינו ברור. החשודה נשלחה לבדיקה פסיכיאטרית.