בנט תוקף את האופוזיציה
(צילום: ערוץ כנסת )

ראש הממשלה נפתלי בנט תקף אמש (יום ב') את חברי האופוזיציה שאילצו אותו להגיע מהבידוד אל מליאת הכנסת על אף שנחשף לבתו שנדבקה בקורונה - ככל הנראה בזן המידבק אומיקרון. "העובדה שאנחנו נמצאים במגפה של אחד הווריאנטים המהירים בתולדות האנושות לא מעניינת את האופוזיציה", אמר רה"מ מיציע הבידוד. "הם עסוקים בחוק ברקת, הליכודניקים האלה והאלה ובבני בגין, אבל לא בשלומם ובבריאותם של אזרחי ישראל". ynet העביר את הדיון בשידור ישיר.
נתניהו עונה לבנט
(צילום: ערוץ כנסת )

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במליאת הכנסת
נפתלי בנט במליאת הכנסת
"כשהייתי באופוזיציה נאמתי באנגלית כדי להגן על ישראל - ונתניהו מפיץ סרטונים שפוגעים בה". בנט
(צילום: דוברות הכנסת )
למרות הצעקות מספסלי האופוזיציה בנט המשיך ואמר: "זו הוכחה שהכול אצלם זה פוליטיקה קטנה. חברים, איבדתם את זה. כשאתם מביאים לכנסת מבודדי אומיקרון אתם מביאים הדבקה מסיבית לכנסת ישראל, זה מעשה חסר אחריות. הציבור צופה בכם - ונבוך". ראש הממשלה אמר כי "לא בכדי נתניהו לא נמצא פה ומתחבא איפשהו" - ואז הגיח יו"ר האופוזיציה משולי המליאה.
"מה לא תעשו בשביל איזה רווח פוליטי קטנוני?", שאל רה"מ לאחר שנאלץ להגיע למליאה עם שרת החינוך המבודדת יפעת שאשא ביטון, ועם חברת הכנסת שירלי פינטו שילדה לאחרונה. "אם מישהו היה צריך עוד הוכחה שהאופוזיציה התנתקה מהמדינה, שלא נשאר שם שום שיקול לאומי או ממלכתי, שהכול פוליטיקה קטנה - הוא קיבל אותה שוב היום. הרי מה יקרה מחר כשיהיו מבודדים מהליכוד? אתם סומכים עלינו שנהיה המבוגר האחראי". בינתיים, חברי הכנסת מאי גולן ודודי אמסלם מהליכוד ומשה אבוטבול (ש"ס) הוצאו מהמליאה לאחר שלוש קריאות אזהרה.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
"הצלנו אזרחים מחרפת רעב ועסקים מפשיטת רגל". נתניהו במליאה
(צילום: דוברות הכנסת )
דיון 40 החתימות, שמחייב את בנט להיות נוכח ולהקשיב לטענות האופוזיציה, התכנס תחת סוגיית הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים עבור הפלסטינים, ובנט התייחס גם אליו. "בימים רגילים, אין לי דעה מיוחדת על המאבקים הפנימיים בתוך הליכוד. מה שנקרא - מאחל בהצלחה לשני הצדדים. אבל חבר הכנסת ניר ברקת, שמנסה, אם אני מבין נכון, לאתגר את נתניהו, קיבל עצה - תעשה הרבה רעש סביב הקונסוליה בירושלים. תיסע לוושינגטון, תחזור מוושינגטון, תארגן עצומות, זה נושא חזק".
"והאמת, זה נושא חזק", העיר בנט. "הממשלה בראשותי הבהירה שוב ושוב את עמדתה לפיה אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. ירושלים היא בירתה של מדינה אחת, מדינת ישראל. נקודה. זה שאנחנו לא עושים מזה קמפיין זה כי זה פשוט לא טוב לישראל. אנחנו לא רוצים להזיק לישראל. רוצים להוריד את זה מהשולחן". בנט פנה גם ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ותקף אותו על הפצת סרטונים באנגלית נגד הממשלה. "נתניהו, כשאני הייתי באופוזיציה יצאתי להתראיין באנגלית כדי להגן על מדינת ישראל, לא יצאתי כדי ללכלך על מדינת ישראל. ח"כ נתניהו מפיץ סרטונים באנגלית נגד מדינת ישראל, וזה כל ההבדל".
לאחר מכן טען בנט: "נתניהו רצה להצטלם עם המאבטח שחזר מירדן באינסטגרם - ובגלל התמונה הזו באינסטגרם, ישראל איבדה את צופר ואת נהריים".

נתניהו: "בנט - גדול גונבי הקרדיטים"

אחרי המתקפה של בנט, עלה לדבר גם נתניהו. "אין לבנט שום סיבה לא להיות פה", אמר נתניהו ופנה לראש הממשלה: "לפי הנחיות משרד הבריאות אתה יכול להיות פה, ולפי תקנון הכנסת חייב - אז תפסיק להתבכיין. בלי בכי ונהי, תשמע את האמת על הכישלונות של ממשלת ההונאה שלך".
עימות בועדת הכנסת, אתמול
(צילום: ערוץ כנסת )

"בנט, האיש והחוברת, העתיק ספרון שבו הבטיח לחסל את הקורונה תוך ארבעה שבועות - והיום, חצי שנה אחרי הקמת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, הוא יושב ביציע חסר אונים. אותו בנט שבזמן מלחמה בעזה יצא החוצה ותקף את הממשלה ואת העומד בראשה בעברית, באנגלית, בלטינית ובטיבטית - מטיף עכשיו לאהבת הכלל ולממלכתיות".
לטענת נתניהו, "לבנט יש הישג אחד גדול - הוא אולי גדול גונבי הקרדיטים בתקופה החדשה. הוא כישלון מוחלט בעשייה וקבלת החלטות. בכל מהלך חיוני נגד הקורונה בנט מזגזג - מאשר איכונים ואז מבטל, מחייב צמידים ומבטל, קורא לאזרחי ישראל לא לטוס והשרים המעופפים של בנט לא מפסיקים לטוס לחו"ל. הוא אומר שצריך לסגור את השמיים ומשאיר אותם פתוחים לרווחה במשך שבועות ארוכים".
"שרת החינוך של בנט היא מכחישת קורונה סדרתית", טען נתניהו. "היא חיבלה במכוון במבצע החיסונים לילדים בבתי הספר". נתניהו אמר כי אם הטענות הלא-מוכחות להסתרת נתונים שהופנו נגד שאשא ביטון היו מופנות כלפי ממשלתו, "הייתה חקירה פלילית מזמן". על כך הגיבה מאוחר יותר שאשא ביטון: "הקמפיין השקרי שמוביל נתניהו נגדי לא הרתיע אותי בעבר ולא ירתיע אותי. הציבור יודע את האמת ונתניהו יודע בגלל מי הוא לא בשלטון".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער ויאיר לפיד במליאת הכנסת
גדעון סער ויאיר לפיד במליאת הכנסת
"חוק אנטי-דמוקרטי". סער ולפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אנחנו גם נלחמנו בקורונה והבאנו מענקים ורשת ביטחון כלכלית", אמר נתניהו. "הצלנו אזרחים מחרפת רעב ועסקים מפשיטת רגל. מה אתם עושים? כלום. בממשלת ההונאה הזאת אומרים לאזרחים שעומדים בפני פשיטת רגל 'להחליף מקצוע'. אני אומר לכם, שרי ממשלת ההונאה, הבלבול והכישלון - אתם אלה שצריכים להחליף מקצוע. אתם בתפקיד הלא נכון, בזמן הלא נכון, עם האנשים הלא נכונים. אתם עומדים המומים וחסרי ישע מול אתגרים אדירים שאין לכם מושג איך להתמודד איתם".
נתניהו טען כי הטענות שממשלתו לא פעלה כראוי נגד איראן אינן נכונות. "אתם מחפשים תירוצים למה לא לפעול נגד איראן", אמר. "אין שאלה של יכולת מבצעית. היא קיימת. זאת שאלה של רצון ומנהיגות".
נתניהו תקף: "בזמן שהממשלה הזו נכנעת לאיראן, היא מביאה את איראן לכאן. בנט וסער מחוקקים חוקים איראניים לרמיסת הדמוקרטיה. זה פרויקט אנטי-דמוקרטי מיוחד של בנט וסער שמגרדים את אחוז החסימה. לזה מצטרף הדמוקרט הדגול יאיר לפיד, שהמליך את עצמו לכהונה נוספת בדמוקרטיה התוססת שנקראת יש עתיד. יחד הם מביאים חוק שיטיל צנזורה על הרשתות החברתיות וימנע מאזרחים את חופש הביטוי. חוק כזה אין בשום דמוקרטיה".
הדיון בכנסת התקיים על רקע יום מתוח ממילא בין האופוזיציה לקואליציה. בין היתר, היום בוועדת הכנסת כינה חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) את חברי הליכוד "חולי נפש" - ובצהריים פעילי ליכוד הטיחו האשמות קשות בחבר הכנסת בני בגין מתקווה חדשה.
פורסם לראשונה: 20:11, 27.12.21