התקשורת באיראן מדווחת בצהריים (יום ה') כי שני קצינים נהרגו במה שתואר כ"דליפת גז", שהתרחשה הלילה במתקן של משמרות המהפכה באזור איספהאן.
"קפטן מוג'תבא נזארי וליוטננט-קולונל מוחתר מורשדי הפכו לשהידים בתקרית", נכתב בדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית "מיזאן", המשמשת כאמצעי התקשורת הרשמי של מערכת המשפט ברפובליקה האיסלאמית.
1 צפייה בגלריה
מצעד של משמרות המהפכה בטהרן
מצעד של משמרות המהפכה בטהרן
מצעד של משמרות המהפכה בטהרן, ארכיון
(צילום: Vahid Salemi/AP)
לפי הדיווחים בתקשורת הממלכתית באיראן, דליפת הגז לכאורה התרחשה ב"בית מלאכה" באחד ממרכזי משמרות המהפכה במחוז איספהאן. מוקדם יותר הבוקר דווח כי בתקרית היה רק הרוג אחד ועוד עשרה פצועים. לא ברור כעת אם ההרוג השני הוא אחד הפצועים שמת מפצעיו, או אדם נוסף שנפגע בתקרית.
באיראן לא מסרו פרטים נוספים על האירוע, אבל הוא מגיע כשברקע שלל דיווחים על פעולות ריגול וחבלה שנערכו בעבר במדינה - כשלעיתים קרובות האשמה עליהן מוטלת על המוסד הישראלי. בהקשר זה מעניין לציין כי בציוץ המקורי שלה על התקרית באיספהאן, סוכנות הידיעות "פארס" שמזוהה עם משמרות המהפכה צירפה את ההשטאג "#ישראל" בפרסית - אך הציוץ הזה נמחק בהמשך מרשת X (טוויטר לשעבר).
באיספהאן, יצוין, שוכנים כמה בסיסים צבאיים חשובים ולפי דיווחים גם המפעל שבו מייצרת איראן כטב"מים מתאבדים מדגם שאהד-136, אותם כטב"מים שטהרן מספקת לרוסיה עבור מלחמתה באוקראינה. במחוז שוכנים גם מתקני גרעין, ובראשם המתקן התת-קרקעי בנתנז. בחודש אפריל האחרון דווח כי בתגובה הסמלית שלה למתקפה האיראנית הגדולה, ישראל השמידה מערכת מכ"ם בבסיס אווירי באיספהאן - שהיה לכאורה חלק ממערך ההגנה על המתקן הגרעיני בנתנז. לפי הדיווחים אותה תקיפה בוצעה באמצעות טילים ששיגרו מטוסי קרב ישראליים מהמרחב האווירי של עיראק.
המוסד, כך נטען בדיווחים זרים, עמד גם מאחורי חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, במהלך ביקורו בטהרן בסוף החודש שעבר. ישראל שותקת לגבי הפעולה, שלפי הדיווחים בוצעה באמצעות מטען חבלה שהוטמן בחדר במתחם של משמרות המהפכה שבו השתכן הנייה. איראן האשימה את ישראל בחיסול וממשיכה לאיים בנקמה - שעד כה מתעכבת בצל החשש מהסלמה נרחבת במזרח התיכון, והעובדה שארה"ב תגברה משמעותית את כוחותיה באזור כדי להרתיע את משטר האייתוללות.