האלימות בחברה הערבית משתוללת - אך אחוז הפיענוחים נמוך מידי: מתחילת השנה נרצחו 107 בני אדם בחברה הערבית, אך רק 14 מקרים פוענחו. התקרית האחרונה הייתה רצח כפול של שני אחים מג'סר א-זרקא, כרם (19) ומוסטפא (20) אבו חאמד, שנורו למוות הלילה (בין רביעי לחמישי) ברכבם במרכז פרדס חנה.
"רצחו אותם בדם קר, בגלל סכסוך שלא קשור אליהם". הוריהם של כרם ומוסטפא

2 צפייה בגלריה
כרם אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה מוסטפא אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
כרם אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה מוסטפא אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
"נרצחו כדי לנקום בקרוב משפחה שלהם". כרם ומוסטפא אבו חאמד
המשטרה פתחה בחקירת האירוע, שהתרחש ככל הנראה על רקע נקמה בקרוב משפחתם שמוגדר כראש ארגון פשע. אביהם של הנרצחים, אחמד אבו חאמד, סיפר ל-ynet כי בניו יצאו לעבודה כמו בכל יום בשעה 01:00 בלילה. לדבריו, "הם עובדים בחנות ירקות בפרדס חנה. הם הגיעו לחניה של המקום ולפני שהספיקו לצאת מהרכב - שניים או שלושה רוצחים ירו בהם עד שהם מתו.
"הם שני בנים נהדרים שלא מתעסקים בכלום ולא קיבלו איומים מעולם. אבל לצערי רצחו אותם בדם קר כדי לנקום בקרוב משפחה שלנו", הוסיף האב. "הם שילמו את המחיר בחייהם בגלל סכסוך שהם לא קשורים אליו, ואולי אני אהיה הנרצח הבא כל עוד אין מי שיטפל בפשיעה בחברה הערבית".
בפנייה לאלו שרצחו את בניו, אמר האב כי "אתם לא שרפתם את ליבו של היעד שלכם, אלא שרפתם והרסתם אותנו. הבנים שלי יפגשו את הנביא מוחמד בגן עדן, ואלוהים למעלה ינקום בשבילנו".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח הכפול בפרדס חנה-כרכור, שבה נורו למוות שני צעירים
זירת הרצח הכפול בפרדס חנה-כרכור, שבה נורו למוות שני צעירים
זירת הרצח הכפול בפרדס חנה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אסמהאן אבו חאמד, אימם של הנרצחים, סיפרה על הקושי להתמודד עם המצב, ואמרה: "אני לא מאמינה שאיבדתי את שני הבנים הכי יקרים שיש לי. קשה לי להיות בבית בלעדיהם, איך אני יכולה להיכנס לחדר שלהם בלי לחבק ולנשק אותם". היא הוסיפה: "אני רוצה אותם בחיים רק לדקה, לנשק אותם ולהגיד להם עד כמה אני אוהבת אותם. אני לא אשכח אותם בחיים, ואמשיך את חיי כאילו הם נמצאים איתי".
שעות ספורות לפני רצח האחים, רג'אי חביב נרצח במכולת בג'דיידה-מכר שבגליל המערבי. לפי החשד, חביב הגיע למכולת ואז חמושים נכנסו למקום - פתחו בירי נגד אדם אחר, אך הוא נפגע ומת. בג'דיידה מכר נרצחו מתחילת השנה תשעה בני אדם, בהם שמונה בשל סכסוכים בין ארגוני פשיעה ואחד בעקבות סכסוך כספי. חלק מהנרצחים לא היו היעד לרצח, אך נפגעו כיוון שהרוצחים לא הגיעו ליעד שהגדירו.
בגד'יידה מכר הכריזו היום על שביתה כללית, והתושבים דרשו מכל הגורמים הרלוונטיים להתערב כדי להחזיר את הביטחון למקום.