לפני קצת יותר מחודש הודיע דובר צה"ל כי "שדרת הפיקוד של גדוד 'תל א-סולטאן' חוסלה, בהם המג"ד מחמוד חמדאן ושלושה מפקדי פלוגות", אך הערב (שישי) התברר כי המידע לא היה מדויק - והוא חוסל היום. "לפני מספר שבועות נקבע כי בסבירות גבוהה חוסל, בעקבות מידע מודיעיני. כיום אנו מבינים שהממצא המודיעיני עליו מותו התבסס לא היה מספיק מדויק", מסר דובר צה"ל.
1 צפייה בגלריה
תעודת הזהות בנושא חיסולו של המחבל מחמוד חמדן
תעודת הזהות בנושא חיסולו של המחבל מחמוד חמדן
תעודת הזהות של המחבל מחמוד חמדאן שפורסמה בחודש שעבר
(צילום: דובר צה"ל)
תיעוד החיסול שפורסם בחודש שעבר
(צילום: דובר צה"ל )

לדבריו, "חמדאן המשיך לאבטח את סינוואר והיום הוא חוסל בהיתקלות עם לוחמי צק"ח ביסל"ח בפיקוד אוגדת עזה, כ-200 מטר מהנקודה שבה חוסל סינוואר". עוד ציין דובר צה"ל כי חמדאן היה אחראי על אבטחת מנהיג הארגון יחיא סינוואר, שחוסל שלשום, ועל ששת החטופים שנרצחו במרחב.
ההודעה הראשונה של דובר צה"ל על חיסולו של חמדאן הייתה כאמור לפני יותר מחודש, ב-10 בספטמבר. באותה הודעה, שהייתה משותפת עם דוברות שב"כ, נכתב כי "בפעילות של כוחות צה"ל ושב"כ, לוחמי חטיבה 401 זיהו באמצעות רחפנים מספר חוליות מחבלים, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו את המחבלים. בתקיפה חוסל מפקד גדוד 'תל א-סולטאן' מחמוד חמדאן ושלושה מפקדי פלוגות נוספים מהגדוד".
עוד נכתב כי "בתקיפה ובתקיפות נוספות חוסלה שרשרת הפיקוד של הגדוד וכן עשרות מחבלים נוספים מהגדוד". בנוגע לחמדאן הוסיפו: "הוא לקח חלק משמעותי בתכנון הפשיטה לארץ ב-7 באוקטובר, וקידם את תוכנית ההיערכות של חטיבת רפיח טרם כניסת כוחות צה"ל למרחב. בנוסף, הוא יזם, הוביל ותכנן עשרות מתווי טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל".