תיעוד הנאשמים לאחר התקיפה

צעד משמעותי במאבק בארגון הפשיעה ג'רושי מרמלה: בית משפט השלום בראשון לציון נעתר היום (רביעי) לבקשת יחידת התביעות של מחוז מרכז והורה על מעצר עד תום ההליכים של שבעה חברי הארגון, לרבות העומד בראשו חוסאם ג'ארושי, שנעצרו בחודש שעבר ונאשמים בתקיפה של איש נדל"ן ובניו במגדל מגורים במרכז הארץ.
כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נגה מזור שגב מיחידת התביעות במחוז מרכז במשטרה, מייחס להם עבירות של קשירת קשר לפשע, תקיפה, התפרצות, היזק לרכוש ואיומים בנסיבות מחמירות.
ששת הנאשמים הנוספים הם ווהאב ג'רושי, עלי ג'רושי, בילאל ג'רושי, מוחמד ג'רושי, עאמר ג'רושי וקוסאם ג'רושי, המוכר כבורר של הארגון. בחקירה, שעליה הייתה אמונה ימ"ר מרכז, הם שמרו על זכות השתיקה, וגם עדי ראייה למעשה סירבו לשתף פעולה. אולם התעקשות המשטרה הביאה לפענוח ולכך שחלק משמעותי מחברי הארגון יישארו כאמור מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים.
בחקירה עלה כי הנאשמים הגיעו בתחילת מרץ לדירתו של קבלן במרכז הארץ. תחילה הוא סירב להיפגש איתם, אולם נעתר לאחר ששני בניו הגיעו לדירה ושהו לצידו. על פי המשטרה, בשלב מסוים תקפו החשודים את השלושה, זרעו הרס בדירה ואיימו לרצוח אותם. לפני שעזבו את הדירה, נטען, אמר חוסאם ג'רושי לקבלן: "אני ארצח אותך אם תדבר מילה".
1 צפייה בגלריה
תיאום הגרסאות לאחר התקיפה
תיאום הגרסאות לאחר התקיפה
מתוך סרטון המתעד את הנאשמים אחרי התקיפה
לאיש העסקים ולבניו נגרמו חבלות בעקבות התקיפה. אחד השכנים ששמע את צעקותיהם התקשר למוקד 100 של המשטרה. "זה נשמע לא טוב, הקירות רועדים, הזכוכיות, שומעים אותם צועקים, דברים נשברים", דיווח.
במשך זמן מה נמלט קוסאי ג'רושי מהמשטרה אך לבסוף הסגיר את עצמו. בחקירתו הסכים לומר רק: "הגענו לפגישה משפחתית חברית. איש העסקים הוציא אקדח וקפצנו עליו לתפוס אותו. אם לא היה מוציא נשק זה לא היה קורה". לאחר מכן שמר על זכות השתיקה.
שופטת השלום בראשון לציון קרן וקסלר כתבה בהחלטה לעצור את השבעה עד תום ההליכים: "הנאשמים הגיעו לדירה... התנהגו באופן מטיל מורא, דרשו מהקבלן שיגיע לדירה שלו וחיכו לו שם מספר שעות. שם היכו אותו ואת בניו נמרצות. המניע שהוביל לתקיפה נותר עלום מאחר שכלל המעורבים סירבו לשתף פעולה עם המשטרה. הקבלן סיפר שנסחט בשני מיליון שקלים".
התובעת עו"ד נגה מזור שגב אמרה בבית המשפט: "זה לא תיק רגיל. פחד מבעית של אנשים שלא מדברים עם המשטרה. חומר החקירה מרוח בפחד אמיתי של עדי התביעה".
כתב האישום הוגש במקביל למבצע המשטרתי "מסלול בטוח" לטיפול ומיגור הפשיעה בחברה הערבית. המשטרה הגדירה 745 יעדים מרכזיים, 109 מהם מזוהים מפעילות בארגוני פשיעה. עד כה הוגשו כתבי אישום נגד 201 יעדים, 26 מהם חברים בארגוני פשיעה. בנוסף חולטו פריטי רכוש, כלי רכב וחשבונות בנק בשווי 129 מיליון שקל.
מאז תחילת השנה נרשמה עלייה של 375% במספר כלי הירייה שנתפסו בניסיונות הברחה שונים מגבולות ישראל: 228 כלי ירייה לעומת 48 בתקופה המקבילה אשתקד.