2 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק בברלין
שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק בברלין
"ביקור שר החוץ הסעודי בישראל - כיום חג". כהן
(צילום: רויטרס)
שר החוץ אלי כהן התראיין לעיתון הסעודי "אילאף", ועסק בין היתר בנושא נרמול היחסים בין ישראל לסעודיה, וכן לחלקה של הסוגיה הפלסטינית בעניין. הריאיון המלא שהעניק כהן לעיתון אומנם צפוי להתפרסם רק מחר (שני), אך הנושאים המרכזיים שנדונו בו הגיעו לידי ynet.
2 צפייה בגלריה
יורש העצר מוחמד בן סלמאן
יורש העצר מוחמד בן סלמאן
"יעשה היסטוריה". בן סלמאן
(צילום: AFP/HO/SPA)
כאמור, כהן התייחס לנרמול היחסים עם ריאד ולסוגיה הפלסטינית, והסביר כי "ראש הממשלה נתניהו ובן סלמאן יעשו היסטוריה". הוא הוסיף כי "העניין הפלסטיני לא יהיה מכשול לשלום בפני סעודיה", אך ציין יחד עם זאת כי "הממשלה הנוכחית תעשה צעדים לשיפור הכלכלה הפלסטינית", כשברקע דיבורים על צעדים כלפי הפלסטינים שסעודיה עשויה לדרוש מישראל, כאחד התנאים להתקרבות בין שני המדינות. לדברי כהן, ביקור של שר החוץ הסעודי בישראל יהיה כיום חג, ממשלות נתניהו הביאו שלושה הסכמי שלום".
כהן אף התייחס למתיחות בגבול הצפון ולאיראן. הוא הדגיש כי "נסראללה חלש, ונושא האוהלים הוא פרובוקציה שלו. נסראללה מתחבא בבונקר כמו עכבר. ישראל יכולה להחזיר את לבנון לתקופת האבן". עוד מסר כהן כי "איראן היא המממן הראשי לטרור באזור ובעולם, היא כמו סרטן - הורסת כל מדינה שהיא נכנסת אליה". לדבריו, "העם באיראן רואה את מדינת ישראל דמוקרטית". בהמשך התייחס כהן למהפכה המשפטית, ואמר כי "האופוזיציה מגזימה בהצגתה".
העיתון הסעודי פרסם בעבר כתבות רבות שהתבססו על מידע שהעבירו "מקורות ישראליים". כמו כן, לא אחת התראיינו אליו גורמים בכירים מישראל.