אירוע חריג בגבול הרצועה: מחבלים התקרבו לגדר באזור רפיח במטרה לחצות את המכשול, ופתחו באש לעבר כוח צה"ל. שלושה מהם חוסלו, ונבדקת האפשרות שהרביעי נמלט לשטח הרצועה. בחילופי האש נהרג רס"ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית בחיל הגנת הגבולות. בצה"ל פתחו בתחקור האירוע החמור.
האירוע אירע בשעה 4:00 לפנות בוקר, מול כרם שלום וחולית. תצפיתניות זיהו במכ"מים תנועה חשודה בערפל כבד והכריזו ב-4:30 על נוהל "טומהוק", כלומר חשד לחדירה. הן הקפיצו את כוחות יחידת הסיור הבדואי שאחראית על הגזרה. הכוחות ביצעו סריקות וב-5:00, במהלך הסריקות, נתקלו במחבלים שפתחו באש והיו מצוידים בנשק קל וברקטות RPG.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: השמדת מנהרה ברפיח
תיעוד: השמדת מנהרה ברפיח
כוח צה"ל בפעילות ליד רפיח
(צילום: דובר צה"ל )
מל"ט זיק של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החוליה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם. מחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן ו-400 מטרים מהגדר בשטח הרצועה, ליד רפיח.
הקרב התנהל במשך דקות ארוכות ובסיומם של חילופי האש הקשים הצליח אחד המחבלים לברוח חזרה לרפיח, למרות הטנקים וכלי הטיס שהוקפצו לאירוע. בצה"ל ביקשו להדגיש כי המחבלים לא חצו את גדר "שעון חול" הבנויה לאורך רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
חאן יונס. בצה"ל מזהים ניסיונות חדירה מהאזור בו הסתיים התמרון
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
ל-ynet נודע כי בשבועות האחרונות מזהים כוחות צה"ל מאוגדת עזה יותר ויותר ניסיונות חדירה של חשודים פלסטינים לעבר ישראל, בעיקר ממרחב חאן-יונס בו נגמר התמרון לפני כחודשיים. ברובם ככולם של המקרים הניסיונות מסוכלים עוד בטווח הקילומטר לערך מהגבול בזכות מארבי תצפית ואש של הלוחמים ומסתיימים בהרג החשודים.
התקרית הבוקר היא מהחמורות שאירעו בגבול עזה מאז השבוע הראשון של המלחמה - אך בצבא מבהירים כל העת לכוחות ההגנה בעוטף שאיום החדירה וגם הפשיטה לא הוסר ויימשך בשנים הבאות, גם אם בהיקפים מצומצמים של חוליות בודדות.
בכרם שלום אמרו כי "האירוע שהיה הלילה, שבו מספר מחבלים מרפיח התקרבו לשטח ישראל סמוך לכרם שלום, ופתחו באש לעבר כוחותינו, מוכיח לכולנו כי עדיין ישנו איום קיומי על יישובי העוטף בכלל ועל כרם שלום בפרט. ממשיכים את הדרישה ללחימה עצימה ברפיח. לא נוכל להשלים עם כך. נחזור הביתה רק כשהאיום יוסר לחלוטין".
פורסם לראשונה: 08:39, 06.06.24