יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, החל הבוקר (שני) לאסוף יותר מ-70 חתימות מחברי כל סיעות הבית (לרשימה המתעדכנת) על מנת להביא להדחתו של ח"כ עופר כסיף מכנסת ישראל, שחתם אתמול על עצומה נגד ישראל, התומכת בתביעה שהגישה דרום אפריקה להאג בגין "רצח עם" בעזה. אולם, היוזמה עלולה להיבלם מפני שהמקרה לא עונה לאף אחת מהעילות הקבועות בחוק- "הסתה לגזענות" ו"תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל".
עד שעות הערב 70 חברי כנסת חתמו על הקריאה להדחת ח"כ כסיף, בהם גם 21 חברי כנסת מהאופוזיציה: ממפלגות ישראל ביתנו, יש עתיד והמחנה הממלכתי.
2 צפייה בגלריה
עופר כסיף במליאה
עופר כסיף במליאה
ח"כ עופר כסיף
(צילום: שלו שלום)
ח"כ כסיף הסביר אתמול את המעשה ברשתות החברתיות: "חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה, ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי".
עוד כתב "הממשלה פועלת נגד החברה, המדינה ואזרחיה, קל וחומר כאשר היא מקריבה אותם ומבצעת בשמם פשעים על מזבח שמירה על קיומה שלה, זכותי ואף חובתי להתריע על כך ולעשות ככל יכולתי במסגרת החוק כדי לעצור זאת. לא אוותר על המאבק למען קיומנו כחברה מוסרית. זאת הפטריוטיות האמיתית - לא מלחמות נקם וקריאות להשמדה, לא שפיכות דמים מיותרת, ולא הקרבת אזרחים שנחטפו וחיילים במלחמות שווא".
מדובר בצעד נוסף של חבר הכנסת מחד"ש-תע"ל אחרי שלל התבטאויות נגד ממשלת ישראל ופעילות צה"ל וכוחות הביטחון בשטחים וברצועת עזה, שהביאו בעבר להשהייתו מהכנסת, אך הפעם לטענת חברי כנסת בקואליציה ובאופוזיציה, נחצה קו אדום.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ח"כ עודד פורר
(צילום: רפי קוץ)
ח"כ עודד פורר שפועל להדחתו של ח"כ כסיף מסר: "דברי הבגידה של ח"כ כסיף לא יכולים להישמע יותר בעוד דמם של חיילנו ואזרחינו זועק מן האדמה. ח"כ כסיף שנפסל בעבר מלהתמודד לכנסת בעקבות עתירה שהגשתי לוועדת הבחירות, בחר בזמן לחימה, להצטרף לאחת מהיוזמות ההרסניות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל ובכך הוא תומך במאבק של חמאס נגד ישראל. הוא חייב למצוא עצמו במהרה מעבר לגבולות הכנסת ורצוי גם מעבר לגבולות מדינת ישראל".
"חוק יסוד: הכנסת" סעיף 42א.(ג)(1) קובע כי הליך להדחת חבר כנסת דורש חתימה של 70 חברי כנסת, דיון בוועדת הכנסת שבו יהיו נוכחים גם נציגי היועמ"שית לממשלה שיקיימו ביקורת שיפוטית למקרה ולטענות חברי הכנסת נגדו. גם יועמ"שית הכנסת תחווה את דעתה המשפטית בעניין.
ח"כ כסיף יהיה רשאי לייצוג של עורך דין ובתום הדיון תתקיים בוועדת הכנסת הצבעה שלה נדרש רוב של 3/4 מחברי הוועדה. לאחר מכן תידרש הצבעה במליאה שבה יהיה צורך ברוב של 90 ח"כים. אך כאמור, היוזמה עלולה להיבלם עוד קודם לכן מפני שהמקרה לא עונה לאף אחת מהעילות הקבועות בחוק- "הסתה לגזענות" ו"תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל".
סיעת חד״ש מסרה בתגובה: "ניסיון ההדחה הוא מימוש ההפיכה המשטרית וחיסול המרחב הדמוקרטי. בעוד מי שקורא לטרנספר והשמדת עזה יושבים סביב שולחן הממשלה, ח"כ כסיף, שקורא לשלום, מודח מהכנסת בהאשמה מופרכת של 'תמיכה במאבק מזוין', שגם היועצת המשפטית לכנסת דחתה. מטרת ממשלת הימין מיום היווסדה הייתה חיסול הקולות המתנגדים לה. בחסות המלחמה היא מממשת״.