ראש אגף התנועה במשטרה החליט להחזיר את השימוש במצלמות אכיפה טקטיות בכבישים הבין-עירוניים, בצל העלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים.
המצלמות, המותקנות בנקודות אסטרטגיות לאורך הדרכים, מאפשרות לאכוף עבירות תנועה באופן סמוי ולהתמקד בנהגים המהווים סכנה לציבור. הן מתעדות עבירות של שימוש בסלולר בזמן נהיגה, מאפשרות זיהוי של עקיפות מסוכנות, חציית קווים רצופים ונהיגה מסוכנת ומסייעות לשוטרי אגף התנועה לטפל במקרים חריגים בצורה מיידית ויעילה.
"המצלמות מוצבות בכבישים במקומות אסטרטגיים, שלא תמיד נהגים מבחינים בהן", מסביר נצ"מ שלי שאול, ראש מחלקת תנועה באגף התנועה. "מצלמות בקוטר 18 ס"מ מוצבות בנקודות בהן חשוב במיוחד לאכוף עבירות חמורות כמו עקיפות מסוכנות ופגיעה בזכויות המשתמשים בכביש".
"השוטר יושב בניידת ומבצע מעקב אחר התנועה באמצעות טאבלט המחובר למצלמה. כשמתבצעת עבירה, הוא מתעד אותה עם שלוש תמונות", אמר ראש מחלקת תנועה במשטרה.
בתשובה לשאלה אלו כבישים נמצאים תחת מעקב מיוחד השיב ראש המחלקה: "יש לנו מערך מחקר וניתוח שממקד אותנו באזורים בהם מתרחשות תאונות דרכים רבות או עבירות חמורות.
נצ"מ שלי שאולנצ"מ שלי שאולצילום: אגף התנועה
"כבישים מרכזיים כמו כביש 4, כביש 1, כביש 6 וכביש 20 הם דוגמאות למקומות בהם אנחנו מפעילים מצלמות ומבצעים אכיפה מוגברת. בכביש 90, לדוגמה, אנחנו משתמשים במצלמות לאכיפת עבירות של חציית קו לבן באופן מסוכן".
באגף התנועה לא השתמשו בחודשים האחרונים במצלמות אכיפה טקטיות. בעבר נהגו להפעיל מספר חד-ספרתי ברחבי הארץ, לעיתים רחוקות, על פי שיקולי אכיפה. ראש האגף הנכנס הנחה למעשה "להציף" את הכבישים במצלמות טקטיות, ולהשתמש בכלל הציוד שבידי האגף.
מתחילת השנה נהרגו בדרכים 361 בני אדם על פי נתוני הרלב"ד.