ב-10 בספטמבר אמור להתקיים העימות הנשיאותי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס, פחות מחודשיים לפני הבחירות. בימים האחרונים צוותי הקמפיינים של השניים מנהלים ויכוח על כללי העימות הטלוויזיוני – כללים שנקבעו כשהמועמד הדמוקרטי עוד היה הנשיא ג'ו ביידן.
הוויכוח בין שתי המפלגות הגדולות על כללי העימותים הנשיאותיים אינו דבר חדש - אך נראה שהפעם הלחץ גדול מהרגיל, מכיוון שבין טראמפ להאריס ייערך עימות אחד בלבד והקרב ביניהם מסתמן כצמוד. אמש איים טראמפ להחרים את העימות, במחאה נגד הרשת שתעביר אותו בשידור חי - ABC.
2 צפייה בגלריה
 עימות גורלי ב-10 בספטמבר
 עימות גורלי ב-10 בספטמבר
עימות גורלי ב-10 בספטמבר
(צילום: AP, AFP)
טראמפ טען כי רשת ABC מוטה לטובת הדמוקרטים, ורמז שהוא חושד שאנשי ABC יעבירו מראש להאריס את השאלות שסגנית הנשיא תישאל בעימות הטלוויזיוני. "למה שאני אתעמת עם קמלה האריס ברשת הזאת?", תהה המועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר.
הסוגיה המרכזית שבמחלוקת לקראת העימות היא שאלת המיקרופונים: בעימות הקודם של טראמפ, מול הנשיא ביידן, סיכמו הצדדים מראש כי המיקרופון של כל מועמד יהיה כבוי כשהמועמד האחר מדבר ומשיב לשאלות. כך היה בעימות ששודר בחודש יוני ב-CNN, והצדדים סיכמו שכך יהיה גם הפעם. אלא שמאז הודיע ביידן על פרישה מהמרוץ, והאריס החליפה אותו. כעת דורשים אנשיה של המועמדת הדמוקרטית להשאיר את המיקרופונים דולקים. בקמפיין טראמפ מתעקשים שהתנאים יהיו זהים לסיכום המקורי בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
עימות בחירות ארה"ב ג'ו ביידן דונלד טראמפ
עימות בחירות ארה"ב ג'ו ביידן דונלד טראמפ
טראמפ בעימות מול ביידן בחודש יוני
(צילום: Andrew Harnik/Getty Images)
בקמפיין של האריס רוצים להעניק למועמדת הדמוקרטית אפשרות להתפרץ לדברי טראמפ ו"להפריך את השקרים" שלו. כמו כן הם מקווים שבזמן שיגיע תורה של האריס לדבר טראמפ ייצא משלוותו, ימעד בלשונו וישמיע אמירות גזעניות. "סגנית הנשיא מוכנה להתמודד עם השקרים המתמשכים של טראמפ ועם ההפרעות שלו בזמן אמת", אמר בריאן פאלון, הדובר של האריס. "טראמפ צריך להפסיק להתחבא מאחורי מיקרופון כבוי".
טראמפ אמר לכתבים שהוא מעדיף שהמיקרופון של כל מועמד יישאר דולק כשהשני מדבר, אך ציין שגם אם הם יישארו כבויים – כפי שהיה בעימות מול ביידן – אין לו סיבה לחשוש. "הסכמנו לאותם כללים, אבל הם מנסים לשנות את זה", אמר טראמפ וטען כי הסיבה היא החולשה של האריס. "האמת היא שהם מנסים להתחמק מזה מכיוון שהיא לא רוצה להתעמת, היא לא טובה בעימותים".
בניגוד לטראמפ, צוות הקמפיין שלו לא מעוניין בפתיחת המיקרופונים: ג'ייסון מילר, יועץ בכיר בקמפיין טראמפ, אמר כי הצדדים כבר הסכימו שהתנאים יהיו זהים לאלה שהיו בעימות הנשיאותי הקודם, ששודר ב-CNN. "די עם המשחקים", אמר מילר. "הסכמנו שהעימות יהיה ב-ABC תחת אותם תנאים בדיוק שהיו בעימות ב-CNN".