נור חמאד, צעיר בשנות ה-20 לחייו ממחנה הפליטים שועפט, נרצח ביריות בצהריים (יום ה') בשכונת מגוריו. חמאד פונה לבתי החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם קבעו הצוותים הרפואיים את מותו.
3 צפייה בגלריה
נור חמאד
נור חמאד
הנרצח נור חמאד
חמאד, שסבל מפצעי ירי מרובים, פונה על-ידי צוותי איחוד הצלה אל בית החולים. כוחות משטרה הוזעקו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות הרצח, שהרקע לו פלילי. עד עתה לא נעצרו חשודים. המשטרה מסרה כי "כוחות משטרה הוזעקו למקום במטרה לאתר את זירת האירוע וביצעו סריקות אחר חשודים במעשה. בעת כניסת הכוחות ופעילותם באזור, יודו לעברם אבנים והכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפרות סדר".
קרוב משפחתו של חמאד סיפר כי טרם התברר כיצד נרצח. "כואב ועצוב לשמוע כל יום על ירי, פצועים ורצח. במקום לפתור סכסוכים בשיח ובצורה טובה - הם בוחרים להשתמש בנשק".
3 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה בזירת הרצח
כוחות המשטרה בזירת הרצח
כוחות המשטרה בזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה בזירת הרצח
כוחות המשטרה בזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
בשנה שעברה נרצחו במזרח ירושלים 18 בני אדם. תושבים אמרו כי "חייבים למגר את תופעת האלימות. לא יכול להיות שכל סכסוך נגמר בנרצחים. אם לא נעצור את הירי - השנה נאבד עוד יותר קורבנות".
חמאד הוא הנרצח השלישי בחברה הערבית מתחילת שנת 2022. הרצח הראשון התרחש בכפר ביר אל-מכסור, שם נורה למוות מכדור תועה הילד עמאר חוג'יראת (4) בשעה ששיחק בגן שעשועים. במקרה הרצח השני מתחילת השנה נורה למוות חוסיין אל-עיסווי (43) בלוד. מוקדם יותר היום נמצאה גופה בפארק דרום בתל אביב כשהיא חרוכה לחלוטין. נבדק אם מדובר בתושב יפו שנעדר כבר שלושה ימים. צו איסור פרסום הוצא על כל פרט מפרטי החקירה.
גם בלוד, שם כאמור נרצח חוסיין אל-עיסווי, מתחו ביקורת על הרציחות החוזרות ונשנות. "המשטרה לא מגיעה לרוצחים. הם אומרים שהם עובדים ומתאמצים, אבל זה לא מורגש. אם יהודים יתחילו להתלונן בגלל הירי המשטרה תצא למבצעים, אבל כשיש אירועי ירי בשכונות הערביות השוטרים יישארו בתחנה".