ברוך יונה (57) הוא הישראלי שטבע למוות אתמול (שני) בסיני. יונה, תושב ירושלים ואב לשני ילדים, הובא בצהריים למנוחות בליווי עשרות רבות של מכרים וחברים. שלומית, אם ילדיו, ספדה לו ואמרה: "אני לא מבינה מה אני עושה פה. אני לא מבינה ברוך מה אתה עושה פה, זה לא מתאים לך, זה לא שייך לפה".
היא סיפרה על ברוך: "כל מי שמדבר עליך ישר אומר את המילה 'טוב'. איזה בן טוב היית. רק חסדים אתה עושה, אני יודעת גם על החסדים שאתה עושה בסתר".
1 צפייה בגלריה
 ברוך יונה
 ברוך יונה
"זה היה מחזה נורא". ברוך יונה שטבע למוות בסיני
(באדיבות המשפחה)
היא שחזרה את רגעי האימה בחופשה, שהסתיימה בטרגדיה: "יצאנו כמו כל שנה לחופשה שלנו, הכל היה כל כך יפה, הגענו סך הכל ביום ראשון. בשני בבוקר אכלנו ארוחת בוקר במסעדה, הילדים רצו להיכנס לים ואמרתי לברוך שאני רוצה להיות בחוץ. נכנסת עם הילדים, הם היו מאוד קרובים לחוף, ובשלב מסוים הוצאתי להם מים והלכתי להחליף לבגד ים ולהצטרף אליכם".
"התעכבתי בחדר מכל מיני סיבות ופתאום שמעתי המולה", סיפרה, "אני מבינה שמשהו רע ולא טוב קורה בחוץ. יצאתי החוצה, אני רואה אנשים רצים מתבוננים מסתכלים ולא רואה את עלמה ואת איתמר (ילדיהם) ולא את ברוך. אני מבינה שזה קשור אליהם ואני רצה לשם, אני רואה את עלמה ואיתמר, אז אמרתי לעצמי 'הכל טוב', ואז איתמר אמר לי 'אבא במים'. לא הוציאו את ברוך מהמים. זה היה מחזה נורא. עלמה עולה לכיתה א' בלי אבא".
יונה הובהל אתמול לבית חולים מקומי, ושם נקבע מותו. רק לפני שבועיים וחצי נהרגו שני צעירים ישראלים - יובל קשת (24) מחיפה ומתן לוזון (25) מפתח תקווה - בתאונת דרכים ליד נואיבה. השניים, מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים, יצאו יחד עם חמישה חברים נוספים לחצי האי - ונהרגו בדרכם חזרה לארץ כשרכב ההסעות שבו נסעו התנגש חזיתית ברכב שבא ממולו.