2 צפייה בגלריה
עמית פוגל
עמית פוגל
עמית פוגל
(צילום: יאיר שגיא)
שבע שנים אחרי תחילת המשפט - הרשעה ראשונה בתיק רצח מרכזי: בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את עמית פוגל (37) במסגרת הסדר טיעון ברצח רמי אמירה ובסיוע לרצח ג'ורדן אזולאי ב-2011. עורכי דינו של פוגל והפרקליטות הסכימו להשית עליו מאסר עולם, ובעקבות כך צפוי בית המשפט לגזור את העונש החמור.
התיק נחקר במסגרת פרשה 1131 שעוסקת בשורת חיסולים בין קבוצות עבריינים באזור השפלה. התיק רחב ההיקף הוביל לכתבי אישום שהוגשו ב-2016, ומאז מתנהל המשפט וטרם הגיע לסיומו.
במסגרת הסדר הטיעון עם פוגל, הגישו התובעים מפרקליטות מחוז תל אביב, עורכי הדין יוסי קורצברג וארז ריכטנברג, כתב אישום מתוקן שבו הוא הודה. פוגל הודה שקשר יחד עם אחד מעדי המדינה בתיק ואנשים נוספים לגרום למותו של אמירה. לשם כך, פוגל ועבריינים נוספים ערכו תצפיות סמוך לביתו. בשניים בנובמבר 2011 פוגל עקב אחרי הקורבן עד צומת בראשון לציון, שם ירה לעברו שלושה כדורים וגרם למותו.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדן אזולאי
ג'ורדן אזולאי
ג'ורדן אזולאי
פוגל גם הודה בסיוע לרצח אזולאי באותה שנה ובכך שקשר עם שני עדי מדינה ואדם נוסף להערים על הקורבן. הם הביאו את אזולאי לחולות פלמחים בטענה שבכוונתם לרצוח יחד איתו אדם אחר ולקבור אותו שם. בפועל, אזולאי היה הקורבן. אחד מעדי המדינה ועבריין אחר, שאותם החשיב לחבריו, רצחו אותו. אזולאי נקבר בבור שהוכן מבעוד מועד על-ידי פוגל ואחד מעדי המדינה.
בהגיעם חזרה לראשון לציון, נפגשו הרוצחים עם פוגל ליד ביתו, שם שטפו מעליהם את דמו של המנוח והחליפו את בגדיהם. פוגל נסע לשרוף את הקסדות והבגדים שלבשו הרוצחים בעת הרצח.
הרכב השופטים בראשות סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט בני שגיא, הרשיע את פוגל בעבירות רצח בכוונה תחילה, ניסיון חבלה בכוונה מחמירה, סיוע לרצח בכוונה מחמירה, ובשתי עבירות לביצוע של קשירת קשר לביצוע פשע ורצח.
עניינם של הנאשמים הנוספים בתיק - יהושע רבי, מוטי חסין, שלומי ניאמצ'יק ושלומי גבריאלי, ממשיך להתנהל.