אדם אחד נפצע באורח אנוש היום (חמישי) בכברי שגליל המערבי, ובהמשך עדכן צה"ל כי כמה כטב"מים חצו משטח לבנון ונפלו באזור - שם דיווחו תושבים על "מלא פיצוצים". זאת, לאחר שמוקדם יותר נשמעו אזעקות בלתי פוסקות במשך 10 דקות בגליל העליון ובגליל המערבי.
5 צפייה בגלריה
תיעוד מהנזקים בכברי בעקבות הירי לצפון
תיעוד מהנזקים בכברי בעקבות הירי לצפון
הבית שניזוק בכברי
5 צפייה בגלריה
תיעוד מהנזקים בכברי בעקבות הירי לצפון
תיעוד מהנזקים בכברי בעקבות הירי לצפון
פגיעה באחד מהרכבים בקיבוץ
בקיבוץ כברי שליד נהריה, בזירה שבה נפצע כאמור אדם אחד באורח אנוש, פורסמו תיעודים מהפגיעות הישירות במקום שבהם נראו רכבים מנופצים ובית עם חור שנפער בגגו. כמו כן, שרידי כטב"ם של חיזבאללה אותרו בסמוך למקום הפגיעה בקיבוץ. בהמשך לקח ארגון הטרור אחריות על "תקיפת כטב"מים" בכברי, בתגובה ל"תקיפות הישראליות בדרום לבנון".
בצה"ל הוסיפו כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר מטרות אוויריות שעשו את דרכן לישראל משטח לבנון, אחרי אזעקות שהופעלו בגליל העליון. מעט לפני רצף האזעקות, ברשת "אל מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה דווח על תקיפה ארטילרית בדרום לבנון.
שלמה סאלם, חבר מועצת העיר שלומי וממובילי מטה "נלחמים על הצפון" שהיה עד לפגיעה הקשה בכברי, שיתף כי "ראיתי את הכטב"ם פוגע. שוב ושוב אנחנו רואים איך הרפיסות של ההנהגה המדינית והצבאית גורמת לאיבוד הצפון. אנשים נהרגים כמעט מדי יום, ואין אף צפי למלחמה כוללת שתשיב לנו את הביטחון לטווח הארוך. תקיפות נקודתיות בלבנון לא יגרמו להחזרת הביטחון לתושבי הצפון, שרואים מדי יום שכנים שנהרגים וכמובן גם בתים שסופגים פגיעות על בסיס יומיומי".
5 צפייה בגלריה
חלקי כטב"מ של ארגון טרור חיזבאללה שנמצאו בכברי
חלקי כטב"מ של ארגון טרור חיזבאללה שנמצאו בכברי
חלקי כטב"ם של חיזבאללה באזור כברי
הרמטכ"ל בצפון: "החיסולים קשים לחיזבאללה"
(צילום: דובר צה"ל)

סאלם, שמשרת כבר תשעה חודשים במילואים, הוסיף כי "המלחמה בצפון כבר התחילה, והשאלה אם צה"ל ימשיך את המצב הנוכחי של מתקפות חד-צדדיות, או שנצא למערכה שתיגמר בביטחון לטווח הארוך. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון: לא יהיו עוד הזדמנויות. אנחנו לא מסוגלים לשבת פה יותר בלי מטרה".
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, מסר כי "התושבים שלנו מופקרים בגולן, בגליל ובכל מקום שבו הם נמצאים. במקום לתקוף - אנחנו מתגוננים. התושבים מתהלכים כבשר תותחים לגחמותיו של נאסרללה. אנא נבוא? לאן עוד נגיע? כמה הרוגים ופצועים עוד נראה ומתי נדע מהי התוכנית? מעבר לכך שמרבית שרי הממשלה מדירים את רגליהם מאזור המלחמה, מציע להם שיחליפו בתים עם תושבי הצפון שחיים ללא מרחב מוגן ליומיים ואז אשמח לראות מה תהיה תמונת המצב".
מוקדם יותר הודיעו בצבא כי כלי טיס של חיל האוויר תקף במהלך הלילה באזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון משאית שנשאה את המשגר שממנו בוצע הירי לשתולה אתמול. כמו כן, מטוסי קרב תקפו כמה אתרים צבאיים באזורים רב א-תלתין ואל-עדייסא. במקביל, הותקפה עמדת תצפית של חיזבאללה בסביבת רמיה, לצד תשתית צבאית בשימוש ארגון הטרור באזור אל-חיאם. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי מוקדים נוספים בשטח דרום לבנון, "להסרת איום".
יירוטים בגליל העליון

5 צפייה בגלריה
תיעוד מיירוטים בשמי שלומי
תיעוד מיירוטים בשמי שלומי
פגיעה בשלומי
(צילום: אורייאן פלס)
אתמול קיים הרמטכ"ל הרצי הלוי הערכת מצב ושיח מפקדים בעוצבת הגליל שבגבול לבנון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ומפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף שי קלפר. בהמשך, ביקר הרמטכ"ל במטולה ונפגש עם ראש המועצה דוד אזולאי ונציגים נוספים, שם שוחחו על תמונת המצב וחשיבות הקשר של הצבא עם הרשויות והתושבים.
הרמטכ"ל מסר כי "כשלאויב שלך קשה, אל תסתובב, תקשה עליו עוד, תקשה עליו עוד. אנחנו מקשים. גם כדי לפרק יותר וגם כדי להעלות את הסיכויים להגיע בתנאים טובים, להחזיר את החטופים. זה עניין מאוד מאוד משמעותי. החיסולים מאוד חשובים, הם קשים להם מאוד. אני חושב שהפיקוד, האוגדות, כל המערכת עם חיל האוויר ואמ"ן עושה עבודה מאוד טובה בלאתר את היעדים, בלתקוף אותם. אולי עושים עוד משהו טוב עכשיו, אבל זה התנאי של זה שיש פה הגנה חזקה".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.