שירות האינטרנט הלווייני של אילון מאסק, סטארלינק, החל לפעול בבית חולים בעזה - באישור ישראל ואיחוד האמירויות. כך הודיע היזם והמיליארדר הלילה (בין שלישי לרביעי). הוא ציין בציוץ ברשת החברתית X, שגם היא בבעלותו, כי אבו דאבי הייתה מעורבת במשא ומתן.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו הציג לאילון מאסק את זוועות טבח ה-7 באוקטובר מקיבוץ כפר עזה
ראש הממשלה נתניהו הציג לאילון מאסק את זוועות טבח ה-7 באוקטובר מקיבוץ כפר עזה
מאסק עם נתניהו, בכפר עזה
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
ההודעה על כך, לא בפעם הראשונה כשמדובר במעין סיוע לעזתים, שוב לא הגיעה מגורם ישראלי - אלא כאמור ממאסק עצמו. באו"ם עדכנו לאחרונה כי הם מנהלים דיונים עם הרשויות בישראל על הכנסת ציוד אבטחה ותקשורת חיוני לעזה, כדי להבטיח את שלומם של עובדים הומניטריים.
הודעת מאסק מגיעה כחצי שנה לאחר ששר התקשורת, שלמה קרעי, חתם בפברואר על רישיון להפעלת מוצרי סטארלינק - שירות האינטרנט הלווייני של אילון מאסק - בישראל. האישור להפעלת השירות הגיע אז לאחר חודשים של חילופי מהלומות מילוליות בין קרעי למאסק בעקבות הצהרתו של המיליארדר על כך שיאפשר לאו"ם ולארגוני הסיוע ברצועת עזה להשתמש בשירות.
שירותי החברה, לפי הודעת משרד התקשורת מפברואר, יהיו מוגבלים בשלב הראשון, אך הם יתרחבו בהמשך. "רשויות מקומיות, כיתות כוננות, גופים ממשלתיים ועוד, יוכלו להמשיך לצרוך שירותי תקשורת מתקדמים עם פס רחב, גם במקרה של תקלות תקשורת קווית וסלולרית", נמסר. אתר בלומברג דיווח כי סטארלינק תתחיל למכור מסופים בישראל באמצעות שלוחה מקומית בשבועות הקרובים, אך בשלב הראשון המכירה תהיה מוגבלת לרשימה מצומצמת של לקוחות שכוללת רשויות מקומיות וגופים ממשלתיים.
במקביל לאישור להפעלת שירות סטארלינק בישראל, שר התקשורת ונציגי החברה גם אישרו אז שהגיעו להסכמות לגבי כניסת סטארלינק לרצועת עזה - סוגיה שגרמה לעיכוב בהפעלת השירות בישראל, בשל החשש שישמש גם את חמאס.