"המחאה מחרבת את ישראל": כך אמרה היום (שני) חברת הכנסת טלי גוטליב בוועדת החוקה של הכנסת, בדיון על אכיפה בררנית בהפגנות. גוטליב אף פנתה בהמשך לעינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, ואמרה: "המחאה שלכם משודרת באל-ג'זירה, היא מחרבת את מדינת ישראל". צפו בתיעוד מהוועדה:
טלי גוטליב לאם החטוף: המחאה שלכם מחריבה את מדינת ישראל
(צילום: אתר הכנסת)

4 צפייה בגלריה
טלי גוטליב, עינב צנגאוקר
טלי גוטליב, עינב צנגאוקר
טלי גוטליב ועינב צנגאוקר, אימו של מתן המוחזק בשבי
(צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת, יאיר שגיא)
אימו של החטוף אמרה בתגובה כי "איך ייתכן שיש כאן חברת כנסת שמלבה את האלימות נגדי? למה חזרתם מהפגרה?". במקביל, ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית נטשה את הדיון.
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן נאלץ להודיע על הפסקת הדיון, ואמר כי "כולנו צריכים לעבור את האירוע ביחד. אין צורך להגיע למקומות של מריבות וצעקות - זה פרס לאויבים שלנו". לאחר מכן צנגאוקר הוסיפה: "אנחנו חוזרות עם מכות כחולות הביתה. אני מבקשת שהשר בן גביר לא יטפח את כתפם של שוטרים שמשתמשים באלימות ויזרז את קידומם. לא ייתכן שנחזור חבולים, שנסיים עצורים במקום להילחם על היקירים שלנו".
על דבריה של גוטליב אמרה: "היא יושבת כאן וקוראת לי 'אנרכיסטית' ו'קפלניסטית'. איך היא מעזה לקרוא לי בטוויטר 'נוחבה'? היא איך יושבת כאן שני כיסאות ממני ולא מתנצלת בפניי? אם הייתי פוגעת בכבודה הייתי מתנצלת ומורידה ראש".
לפני כן, בפתח הדיון, תהתה כלתו של החטוף יורם מצגר "איפה קובעי המדיניות שצריכים להפוך שולחנות ולהגיד 'עד כאן. לא גידלתי נאצים בבית'?". אילה מצגר אף הוסיפה כי "בזמן שהייתם בפגרה עברנו שני טקסי זיכרון. השיטה של 'חרבו דרבו' לא תוביל לשום מקום, מלחמה צריכה תכלית מדינית, לא להמשיך להילחם עד כלות. היו עסקאות על השולחן, אפשר היה לסיים את זה".
4 צפייה בגלריה
הפגנה בקריאה לשחרור החטופים ולבחירות בירושלים, מול משרד רה"מ
הפגנה בקריאה לשחרור החטופים ולבחירות בירושלים, מול משרד רה"מ
מפגינים קוראים לשחרור חטופים בירושלים
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
הפגנה בדרישה לבחירות והשבת החטופים
הפגנה בדרישה לבחירות והשבת החטופים
(צילום: AP Photo/Leo Correa)
4 צפייה בגלריה
הפגנה בכיכר פריז, ירושלים
הפגנה בכיכר פריז, ירושלים
(צילום: שלו שלום)
לאחר מכן הוסיף כי שחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר: "מדינת ישראל היא לא ילד בן 17. היא אמורה להיות חכמה. להיכנס לעזה ולשטח - אתם רואים את הנולד? אתם חכמים?".
רוטמן התייחס לדבריה של מצגר, ואמר כי "אני בטוח שהיא לא התכוונה לרמוז שמישהו מגדל נאצים בביתו. יש פה משפחות שכולות וגם משפחות חטופים המחזיקות בדעות שונות. האויבים שלנו רוצים לראות אותנו רבים ולא צריך לתת להם את העונג הזה. אני יודע שאנחנו צריכים את הניצחון הזה כדי לראות את החטופים בבית".
בהמשך, קרובי חטופים נוספים הביעו את מורת רוחם מהתנהלות הממשלה בנוגע להשבת יקיריהם. "לפני שבוע שמעתי שהאזרח הכי מאוים בישראל הוא אחד השרים ובתמימותי חשבתי שהאזרחים הכי מאוימים הם החטופים. אני מבקשת שכל מי שנמצא ויכול - יעשה מעשה להחזירם", אמרה אסתר בוכשטב, אימו של יגב שנחטף עם זוגתו רימון - ששוחררה בעסקה.
גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת, הוסיף: "חשבנו שכרמל תספיק לחזור לפני יום הולדת 40. עברה יותר מחצי שנה וזה אומר שרוב החטופים ציינו יום הולדת בשבי. חזרתם מהפגרה - אבל החטופים לא, ולא נראה שזה קורה בקרוב. בזמן שאנחנו יוצאים להיאבק, משפחות החטופים והמשפחות השכולות חוטפות אלימות מהמשטרה ומאזרחים. אומרים שחלק מהחטופים שומעים רדיו או רואים טלוויזיה - אני לא רוצה לדמיין מה חושב מתן צנגאוקר כשהוא רואה שאמא שלו ואחותו חוטפות מכות מהמשטרה?".