2 צפייה בגלריה
"הסולידריות בישראל כבר לא קיימת יותר". פרופסור גור אלרואי
"הסולידריות בישראל כבר לא קיימת יותר". פרופסור גור אלרואי
"הסולידריות בישראל כבר לא קיימת יותר". פרופסור גור אלרואי
(צילום: נועם גלאי)
רקטור אוניברסיטת חיפה, פרופסור גור אלרואי, אמר אתמול (שבת) לניו יורק טיימס בהקשר המהפכה המשפטית, כי "הישראלים שתומכים בנתניהו, המשיחיים והחרדים, הם לא חלק מהחברה שלי. הם כבר לא האחים שלי". לדברי פרופ' אלרואי, "הסולידריות בישראל כבר לא קיימת יותר".
אלרואי בן ה-55, שהודיע בשבוע שעבר על הפסקת ההתנדבות לשירות מילואים לאחר 32 שנה, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי רוב הישראלים הסכימו בעבר על "הסיפור הגדול של מה זה אומר להיות בנקודה המאוד הקטנה הזו במזרח התיכון". לדבריו, החוק לביטול עילת הסבירות סיים את הסיפור המשותף הזה, מכיוון שהוא הראה שלממשלה ולאופוזיציה יש חזונות שאינם תואמים בנוגע לדמוקרטיה הישראלית.
2 צפייה בגלריה
תעודת מילואים גזורה
תעודת מילואים גזורה
"החוזה נשבר בידי ממשלת ישראל". תעודת המילואים הגזורה של פרופ' אלרואי
רקטור אוניברסיטת חיפה הוא ההיסטוריון של היישוב היהודי בארץ ישראל, ועד לפני כשבוע רב סרן במילואים. בשנים האחרונות הוא איתר במסגרת שירות מילואים ביחידה לאיתור נעדרים (אית"ן) את מקום קבורתם של שישה מנעדרי תש"ח. כשהודיע על הפסקת ההתנדבות, הוא ציין כי העברת החוק לביטול עילת הסבירות הובילה אותו לעשות זאת.
"יותר מכל, הפעילות של היחידה לאיתור נעדרים, שבה לא הפסקנו לחפש מה עלה בגורל הנעדרים, גם עשרות שנים לאחר מותם וכל זאת כדי להביאם לקבר ישראל, הייתה עבורי הדוגמא והמופת לאחדות הגורל של העם בישראל ולחוזה בין האזרחים והמדינה", ציין אלרואי בשבוע שעבר.
(צילום: חגי דקל)

"חוזה זה נשבר כעת בידי ממשלת ישראל, שמובילה חקיקה חד צדדית שפוגעת ביסודות המשטר הדמוקרטי בישראל. כמו רבים אחרים מחברי ואחי מתנדבי המילואים, אינני יכול עוד להמשיך ולשרת ממשלה שהופכת את ישראל למדינה שאינה דמוקרטית".
אלרואי הודיע על הפסקת ההתנדבות שלו יום לאחר שהחוק לביטול עילת הסבירות אושר סופית, ובאותו יום בו לא התייצבו לימי מילואים לוחמים מיחידות מובחרות, בהן גם שייטת 13. בנוסף, רבים הודיעו באותו יום למפקדיהם ביחידות כי לא יתנדבו יותר למילואים בגלל ביטול עילת הסבירות, בין היתר במ"מ (מערך המבצעים המיוחדים). נכון לשבוע שעבר, מספר המילואימניקים במ"מ שהפסיקו את השירות מאז חודש מרץ עומד על יותר מ-1,250.