3 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
מספר 2 בחמאס מגיב להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחשפה ב-ynet לאסור על עליית יהודים להר הבית בשביעי של פסח ובימים האחרונים של הרמדאן, וטוען כי "ההתנגדות עצרה את פלישת המתנחלים לאל-אקצא בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן". במקביל, בכיר חיזבאללה הגיב לנאומו האחרון של נתניהו, שבו הודיע כי יואב גלנט ימשיך להיות שר הביטחון, ואמר: "אנחנו מוכנים בכל הזירות לכל דבר שאתה עשוי לעשות".
סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, טען כי התערבות "ההתנגדות" דרך החזיתות השונות היא שהגנה על מסגד אל-אקצא מפני תוכניות ישראל. בנאומו במהלך מפגש "מגן ירושלים" אמר אל-עארורי, סגנו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה: "אם מראות התקיפה של הכיבוש על ההסתגרות באל-אקצא היו עוברות ללא תגובה, היה עובר זמן קצר עד שהם היו משתלטים על חלק מאל-אקצא, אך ההתנגדות הייתה נוכחת מכל עבר. התגובה מלבנון, עזה, הגדה וערביי ישראל, כל החזיתות המגנות על אל-אקצא, הוכיחה שלמסגד יש מי שמגן עליו".
נאום נתניהו השבוע
(צילום: לע"מ)

הוא התייחס להחלטה אתמול של נתניהו, שהתקבלה בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שכינה אותה "טעות חמורה", ואמר: "לישראל היו שתי אפשרויות - או לבצע את הפלישה ביום האחרון של חג הפסח, או להיכנע ולהפסיק ביום הראשון של עשרת הימים האחרונים ברמדאן. ישראל החליטה כתוצאה מעמדת ההתנגדות. התנאים נעים במרץ לטובת ציר ההתנגדות, שבא לייצג את האומה האסלאמית כולה. גל הנורמליזציה עם הכיבוש הולך ומתרחק בצל ההסלמה של ציר ההתנגדות".
על המחאות המתמשכות נגד המהפכה המשפטית והעימות הפנימי, אמר אל-עארורי: "הישות הציונית חיה במצב של קונפליקט ופילוג, ומתקדמת לקראת התפוררות פנימית. השנה יש נוכחות ליום ירושלים הבינלאומי במסגד אל-אקצא, ויש האצה גדולה באירועים לטובת ציר ההתנגדות".
3 צפייה בגלריה
האשם ספי א-דין
האשם ספי א-דין
האשם ספי א-דין
האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, הנחשב לאיש הדת השיעי בארגון, אמר כי מטרתם "להביא לסופה של ישראל. ציר ההתנגדות היום נמצא באחדות שורות ונראה שישראל מאבדת את סבלנותה. הגדה המערבית צועדת לעבר עידן חדש, וכל הישות הציונית שרויה בפסימיות גדולה. אנחנו הולכים ונהיים נחושים יותר וכל האמצעים יהיו כשירים בעימות הגדול שנראה שישראל מזדרזת להביא אותו. אנחנו מוכנים". הוא פנה לנתניהו ואמר לו: "כולנו מגינים על ירושלים והעם הפלסטיני".
בתוך כך, אמש אמר גורם בממשל ביידן לערוץ "סקיי ניוז" בערבית כי חיזבאללה מספק לחמאס רקטות וטילים ארוכי טווח - כדי שיתקוף את ישראל מאדמת לבנון. לדברי הגורם, "משמרות המהפכה של איראן העבירו מאות פעילי חמאס דרך שדה התעופה של ביירות, כדי שיעברו אימונים על-ידי חיזבאללה במסגרת כוונה לפתוח חזית צפונית נגד ישראל ללא מעורבות של נסראללה".
"בידי המודיעין האמריקני יש מידע על כך שחיזבאללה מאמן פעילי חמאס בהפעלת טילים ארוכי-טווח מתקדמים במטרה לשגרם לעבר ישראל", הוסיף הגורם. "יש גם תיאום בין משמרות המהפכה, חיזבאללה וסוריה, כדי להקל על הבאת פעילי חמאס ללבנון, שם הם עוברים אימונים באזור הבקאע. לאחר מכן מעבירים את הפעילים לדרום לבנון ובאופן ספציפי למחנות הפליטים הפלסטיניים".
3 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה בפגישה עם ראשי הפלגים הפלסטיניים בבירת לבנון, ביירות
איסמעיל הנייה בפגישה עם ראשי הפלגים הפלסטיניים בבירת לבנון, ביירות
הנייה, אל-עארורי ונחאלה בכנס "קבינט ההתנגדות" בביירות, בשבוע שעבר
בדיווח נטען, מפי אותו מקור, כי כעת התוכנית של איראן היא "להחזיר לחיים את טרור הפלגים הפלסטיניים מאדמת לבנון, באמצעות סיפוק טילים לאותם פלגים. חלק מהטילים האלה סופקו משטח סוריה". "סקיי ניוז" דיווחו כי לדברי הגורם, ממשל ביידן פנה לצבא לבנון בתיאום עם ישראל, בבקשה לשיתוף פעולה בחשיפת מיקום אותם אנשי חמאס ומחסני האמל"ח שלהם. הגורם ציין כי "יש חשש שהשימוש בטילים האלה נגד ישראל זה רק עניין של זמן, דבר המצביע על סבירות לעימות מסוכן בשבועות הקרובים".
ביום שישי הקרוב יחול יום ירושלים האיראני, שהוא גם יום שישי האחרון בחודש הרמדאן. באותו יום גם צפוי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לשאת נאום לכבוד יום ירושלים, ובו יתייחס לשיגורים מדרום לבנון, מעזה ומסוריה, לאחר שבנאומו הקודם הוא לא התייחס כלל לאירועים. ברקע, ביקור מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בדמשק, במקביל לביקור בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי בביירות והתמונות שדאגו להוציא מהפגישה עם נסראללה.