2 צפייה בגלריה
פעילויות פרו ישראליות בקמפוסים הארה"ב
פעילויות פרו ישראליות בקמפוסים הארה"ב
"הקמפוסים מהווים זירה מאתגרת עבור מדינת ישראל". הצגת דגלי ישראל בארה"ב
"ישראל חוזרת לשלוט בנרטיב": נציגויות ישראל בארה"ב הגבירו בחודשים האחרונים את פעילותן על מנת להפגין נוכחות מסיבית בקמפוסים של האוניברסיטאות הנחשבות במדינה. הפעולה נעשית בהנחיית שר החוץ אלי כהן - לאחר שבינואר פורסם כי האנטישמיות בקמפוסים זינקה ב-50%.
מתחילת השנה קיימו שגרירות ישראל בוושינגטון והקונסוליות הישראליות בארה"ב - מניו יורק, בוסטון, מיאמי, אטלנטה, שיקגו, יוסטון, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס - פעילויות שונות לטובת חיזוק המסרים הישראליים. הפעילויות התקיימו מול אלפי בני אדם, ובעיקר מול סטודנטים במוסדות הלימוד המרכזיים והנחשבים בצפון אמריקה, הנחשבים לדור העתיד של ההנהגה האמריקנית.
באוניברסיטת אילינוי, שנחשבת לאחד ממעוזי ה-BDS במדינה, הקונסוליה הישראלית בשיקגו קידמה הפגנת תמיכה בישראל בשיתוף ארגון "מילואימניקים בחזית". גם בסן פרנסיסקו קידמה הקונסוליה הפגנה פרו-ישראלית, הפעם בקמפוס ברקלי ובהובלת ארגון "תקווה" - בתגובה להתנגדות להצבעה בסנאט הסטודנטים לאמץ את הגדרת האנטישמיות על פי הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה (IHRA).
בזמן אירוע לציון הנכבה בבניין האו"ם בניו יורק נערכה פעילות נוספת, הפעם ביוזמת הקונסוליה הישראלית ובשיתוף ארגון End Jew Hatred. אירועי תמיכה נוספים נערכו גם בקמפוס UCSD בסן דייגו כחלק מ"שבוע ישראל". אירועים אלו כללו הפגנות תמיכה, דוכני הסברה, הרצאות ואף תערוכה להצגת הנרטיב הישראלי.
2 צפייה בגלריה
פעילויות פרו ישראליות בקמפוסים הארה"ב
פעילויות פרו ישראליות בקמפוסים הארה"ב
פעילות פרו-ישראלית בקמפוס
גם באוניברסיטת טקסס, אחד מהמוסדות הגדולים ביותר בארה"ב, התקיימה פעילות תמיכה בישראל. האירוע התקיים בשיתוף ארגון "הלל" וארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית IAC, וכלל מצעד דגלים בהשתתפות כ-500 סטודנטים. מנגד, סטודנטים פרו-פלסטינים הגיעו עם דגלי הרשות הפלסטינית, אך האירוע הפרו-ישראלי המשיך כסדרו.
שר החוץ כהן מסר כי "ישראל חוזרת לשלוט בנרטיב. חשוב כי רבים מהצעירים יכירו את האמת על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, במיוחד בקמפוסים החשובים בצפון אמריקה שמטפחים את דור העתיד של ההנהגה. נציגויות ישראל בכל רחבי צפון אמריקה החלו במהלך דרמטי של הגברת פעילות מול הקהל החשוב הזה כדי שהשקר הפלסטיני ייחשף. אנחנו נהיה בכל מקום בו נידרש ונילחם על הצגת העובדות. מדינת ישראל היא דמוקרטיה ליברלית החולקת ערכים זהים עם ארה"ב, בת הברית הגדולה והחשובה ביותר שלנו וראוי שכולם ידעו זאת".
אסף שגב, מנהל מחלקת קונסוליות ארה"ב במשרד החוץ, אמר כי "הקמפוסים בארה"ב מהווים זירה מאתגרת עבור מדינת ישראל ועבור סטודנטים ישראלים ויהודים המתמודדים עם עליה במקרי האנטישמיות ודה-לגיטימציה נגדם. משרד החוץ פועל בחודשים האחרונים באמצעות הנציגויות שלנו ברחבי ארה"ב ובשיתוף גורמים מקומיים על מנת לבסס את מסרינו ולהרחיב את מעגל התמיכה בישראל, זאת כחלק מתוכנית העבודה השנתית ובהנחיית שר החוץ".