1 צפייה בגלריה
המיצג שהכינו תלמידות באולפנת כפר פינס
המיצג שהכינו תלמידות באולפנת כפר פינס
"יזכור": המיצג שהכינו תלמידות באולפנת כפר פינס
תלמידות כיתה י"ב באולפנת כפר פינס קיימו ביום חמישי מסיבת סיום שבמהלכה הוצג מיצג "יזכור" עם תמונותיהן של בנות המחזור שעזבו את האולפנה לפני סיום הלימודים. על בריסטול הודבקו תמונות הבנות יחד עם תיאורים כמו "חמשושית בנופלה" ו"שביעיסטית בנופלה".
המיצג עורר זעם בקרב המשפחות של התלמידות לשעבר, ולאחר מכן גם ברשתות החברתיות שהזדעזעו מהצגת הבנות כנספות - ובכלל ממיצג המבזה את זכר החללים. "דרך ארץ קדמה לתורה", אמר יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס. "מפגן ה'יזכור' מעיד על ניתוק ואובדן ערכים. לא נעבור לסדר היום על מפגן כזה המעיד על זילות וזלזול בזכר הנספים. מנהלי האולפנה הם האחראים הראשיים לכך וצריכים להתנצל באופן אישי בפני התלמידות לשעבר שהושפלו בפומבי ובפני המשפחות השכולות של 24,068 חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. ויפה שעה אחת קודם".
אולפנת כפר פינס היא האולפנה הראשונה שהוקמה בישראל, ולכן מוגדרת כ"אם האולפנות". היא שייכת למרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא המשתייך לציונות הדתית.
מאולפנת כפר פינס נמסר בתגובה: "אנחנו רואים את המעשה כמעשה חמור ומאוד לא ראוי שנעשה ללא חשיבה והבנה של משמעותו, ונמצאים בעיצומו של מהלך חינוכי כלפי הבנות המעורבות. אנחנו מצטערים על עוגמת הנפש שנגרמה לבנות ולמשפחותיהן ואנו מתנצלים על כך ומקווים כי גם הבנות המעורבות ימצאו את הדרך להתנצל בפניהן. ראוי לציין שהאירוע התקיים במסגרת כיתתית ואורגן על ידי התלמידות ללא מעורבות או השתתפות של הצוות החינוכי של האולפנא".