גבר בן 49 מהצפון תקף את פרודתו בתחנת דלק בגליל לפני שבועיים. כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו לפני כמה ימים לבית המשפט השלום בעכו. האישה, אם לשישה ילדים שלפי האישום הותקפה באכזריות על ידי בעלה לשעבר, ניצלה רק בזכות תושייתם של עוברי אורח.
מכתב האישום עולה שבשעה שנסעה המתלוננת עם חברתה, זיהתה את בעלה לשעבר נוהג ברכבו עם בת זוגו החדשה וביקשה מחברתה לנסוע אחריו תוך שהיא מסמנת לו לעצור בצד הדרך. הנאשם עצר, יצא לכיוונה - ולפני שהספיקה לצאת בעצמה, החל לדחוף אותה ולהכות אותה באגרופים ובעיטות. האלימות נפסקה רק כאשר הבחינו עוברי אורח במתרחש והדפו אותו.
לאחר מכן, ניגשה המתלוננת לבת זוגו של החשוד והטיחה בה האשמות לאור מערכת היחסים שהיא מנהלת עם בעלה לשעבר. לפי האישום, בעלה לשעבר תקף אותה בשנית. בשלב זה, הזעיקה האישה את המשטרה למקום תוך שהיא מנסה לחסום בגופה את רכבו של החשוד. הוא מצידו נמלט מהמקום. עם הגעת המשטרה האישה דיווחה על המקרה, והבעל לשעבר נעצר על ידי המשטרה כמה שעות לאחר מכן. רב-פקד רותם דאי, קצין חקירות בכיר במחוז הצפוני של המשטרה, סיפר כי "האישה הייתה נסערת וסיפרה כיצד הפרוד שלה תקף אותה באלימות קשה".
"גם בעבר בעלי הכה אותי אבל פחדתי להתלונן", סיפרה המתלוננת ל-ynet. "סבלתי ושתקתי כי פחדתי שהוא יעזוב אותי עם 6 ילדים. אני מפחדת שהוא ירצה לנקום בי". המתלוננת אף ביקשה להעביר מסר לנשים נוספות שסובלות מאלימות בביתן: "אני קוראת לכל אישה מוכה להגיע למשטרה ולא לסבול, המשטרה היא הכתובת הנכונה".
רפ"ק רותם דאירפ"ק רותם דאיצילום: דוברות המשטרה
עו"ד מטאנס זידאן, שמייצג את הבעל הנאשם, מסר בתגובה: "מדובר בנאשם נורמטיבי לחלוטין, ללא כל מעורבות פלילית קודמת. הוא אבא למופת. הסכמנו על קיומן של ראיות לכאורה ואולם טענו שלמתלוננת הייתה תרומה של ממש ביצירת האירוע האלים, והיא גם נחקרה תחת אזהרה. הוא מעולם לא פגע קודם לכן, ונפל קורבן ברגע שהיא ראתה אותו עם זוגתו החדשה. אנו נדרוש את שחרורו של הנאשם. אין מקום להחזיקו במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".
חוויתן אלימות? יש למי לפנות! קו החירום של משרד הרווחה פועל 24/7, בטלפון 118 או 03-5117059, בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית. קו הסיוע של ויצו 3890* ליעוץ לנשים במעגל האלימות, ו-1-800-393904, קו הסיוע לגברים במעגל האלימות.