ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין שישי לשבת) לרשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז", שעות לאחר נאומו בכינוס עצרת האו"ם, ואמר כי "אנחנו מתקרבים לשלום בכל יום". לדבריו, "יש חלון הזדמנויות - החודשים הבאים. אם לא נעשה זאת, זה יידחה בכמה שנים. כששלושה מנהיגים ושלוש מדינות - ארה"ב, סעודיה וישראל - להוטים להשיג תוצאה, הסיכויים להצלחה גוברים".
נתניהו שלף מרקר וצייר על מפה: "אנחנו על סף שלום היסטורי עם סעודיה"
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו מוחמד בן סלמאן
בנימין נתניהו מוחמד בן סלמאן
"מתקרבים לשלום בכל יום". נתניהו ויורש העצר הסעודי
(צילום: עמית שאבי, Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Court/Handout via REUTERS)
נתניהו - שגם הפעם לא התראיין לתקשורת הישראלית - הוסיף כי "הפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך", וכי "הם יכולים להרוויח מכך".
כשנשאל על אי-הסכמות בממשלה בדרך להסכם, הבהיר כי לא יסכן את ביטחונה של ישראל והוסיף: "הקואליציה שלי היא לא הנושא, אלא מה אני חושב שחשוב לנו. הם הצטרפו לליכוד - לא הליכוד אליהם. אני חושב שכולם יעלו על הסירה של הסכם מתבשל", אמר.
"יש לי ויכוחים עם חברי קואליציה, אנחנו יכולים להתגבר על המכשולים ולהגיע לפריצת דרך. שלום שייצור מסדרון מאסיה לאירופה. אני מוכוון משימה ואפשר להגיע לשם, ניתן ליצור היסטוריה ופריצה משמעותית אל מזרח תיכון חדש". בהמשך נשאל על נורמליזציה בין איראן לסעודיה, והשיב כי הוא "לא חושב שהסעודים שינו את דעתם על איראן".
נאום נתניהו המלא בכינוס עצרת האו"ם
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
"מזרח תיכון חדש באמת"
(צילום: רויטרס)
על המחאות נגד המהפכה המשפטית אמר כי "חלק מההפגנות פוליטיות שרוצות להפיל את הממשלה. לא אכפת להם מהרפורמה. החלק השני מודאג - והם טועים. אומרים שבחירת שופטים בידי פוליטיקאים זה סוף הדמוקרטיה. זה לא, כי אם כן - אין דמוקרטיה בשום מקום. כשהאבק ישקע, יגלו שישראל דמוקרטיה, הייתה ותהיה. אני בוחן הסכמה עם האופוזיציה. אם לא - משהו רחב בציבור".
על השאלה מה יקרה אם הכנסת תחוקק חוק שיקבע אי-קיום בחירות במשך 10 שנים, השיב: "אפשר לקחת את זה לאבסורד - אבל הכנסת לא החליטה זאת. יש איזונים ובלמים, מה שאין לעליון כרגע - אנחנו צריכים להחזיר אותם. אני מקווה שנגיע להסכמה רחבה. זה לא קל, להיות ראש ממשלה בישראל זה לא קל".
בעצרת האו"ם, בנאומו הפיזי הראשון בעצרת זה חמש שנים, נתניהו העריך כי אנחנו "לפני פריצת דרך דרמטית" בדמות שלום עם סעודיה שיביא "מזרח תיכון חדש באמת", וטען כי "אם הפלסטינים יראו שרוב העולם הערבי יתפייס עם ישראל - גם הם יחדלו מהפנטזיה להשמיד את ישראל. אסור שיהיה וטו לפלסטינים על תהליך שלום עם מדינות ערב".
במקביל לנאומו של נתניהו, התאספו כ-2,000 מוחים סמוך לבניין האו"ם בניו יורק, ונשאו "תפילה למען הדמוקרטיה". סמוך למחאה נגד נתניהו - שכלל לא התייחס לנושא המהפכה המשפטית בדבריו באו"ם - נערכה הפגנת תמיכה בראש הממשלה, שבה השתתפו עשרות אנשים.