מגעים מתקדמים מאוד לסיום העיצומים במשרד החוץ שנמשכים כבר 28 שבועות עלו הערב (חמישי) על שרטון, לאחר שהתברר שמשרד האוצר לא הסכים להצעה שקיבלו העובדים מטעמו של ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד לתוספת גלובלית של כ-60 מיליון שקל, שעונה על רוב דרישותיהם של העובדים לתוספות שכר ושיפור תנאים.
4 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
בניין משרד החוץ בירושלים
(צילום: גיל יוחנן )
4 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
ההצעה לא על דעת האוצר. ליברמן ולפיד
(צילום: יואב דודקביץ' )
ועד העובדים קיבל את ההצעה מידיו של ראש הסגל של רה"מ ושר החוץ דני וסלי שנשלח על ידי לפיד להביא לסיום העיצומים. הוועד התייעץ עם ההסתדרות והשיב בחיוב, ובמשרד החוץ כבר הייתה תחושה שהעיצומים לפני סיום. אלא שאז הודיע במפתיע משרד האוצר שהוא מתנגד להצעה של לפיד, שלא הייתה על דעתו ולא סוכמה איתו. גורמים המעורים בנושא אמרו כי זה הביא לפיצוץ המגעים.
"מסתובבות שמועות במשרד שהוצעה לוועד הצעה טובה והוועד דחה אותה. אז בואו נעמיד דברים על דיוקם: אכן, הוגשה לנו 'הצעה'. רק שהיא לא הוסכמה עם האוצר", נכתב בעדכון של ועד עובדי משרד החוץ לעובדים הערב. "דומה הדבר לאדם המנסה למכור לכם דירה שאינה בבעלותו. חשוב להדגיש: אנחנו בשלים ומוכנים להגיע להסכם כבר היום. הגשנו באמצעות יו"ר ההסתדרות הצעה לפתרון, שיש בכוחה לסלול לסיום המשבר, בלי טריקים ובלי שטיקים".
4 צפייה בגלריה
קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
קמפיין משרד החוץ נגד לפיד
הקמפיין של עובדי משרד החוץ נגד לפיד: "אין עתיד"
עוד נכתב בעדכון כי "צוות המו"מ של הוועד, יועצי השכר שלנו, היועצים המשפטיים – כולם מוכנים. אם הצד השני רציני, אנחנו מזמינים אותו להגיש לנו טיוטת הסכם. הכדור במגרש שלהם. אנחנו מחכים. האפשרות האחרת היא שמישהו מתחמק מאחריות ומנסה לגלגל אותה למגרש של העובדים. אם זה המצב, נדע זאת בתוך ימים אחדים. אנו מצפים להצעה אמיתית, רצינית, כזו שאינה כתובה על הקרח".
במקביל, הודיע הוועד שלמרות המצב הפוליטי בישראל הוא מתכוון להחריף המאבק והצעדים הארגוניים עד שיימצא פתרון למצוקות הקשות של עובדות ועובדי משרד החוץ.
בלשכת לפיד סירבו להתייחס לדברים.