בבית המשפט המחוזי בת"א נערך היום (שלישי) דיון במשפטו של עדי מזרחי, שנאשם ברצח באמצעות חפץ חד של יורי וולקוב ז"ל במעבר חציה בחולון ב-2022. הרצח הסעיר את המדינה, בשל הקלות בה נלקחו חייו של אדם נורמטיבי, שרק ביקש לחצות עם אשתו מעבר חציה ונרצח על דבר של מה בכך. הצדדים הגיעו לאחרונה לעסקת טיעון, שנחשפה לראשונה ב-ynet.
לפי עסקת הטיעון, מזרחי מורשע ברצח באדישות - ובמקום מאסר עולם הפרקליטות תבקש לגזור עליו בהסכמת הצדדים כ-16 שנות מאסר. הסיבות להסדר מצד הפרקליטות הן "לנוכח קשיים ראייתיים בתיק". נציגות הפרקליטות, עורכות הדין כנרת כאהן מור ואביב בר, מפרקליטות מחוז ת"א, הגיעו להסדר טיעון עם סנגורו של עדי מזרחי, עו"ד אמיר ברכה. הנאשם חתם עליו זמן קצר לפני הדיון - והשופט יוסף טופף הרשיע אותו ברצח באדישות.
עדי מזרחי בבית המשפט המחוזי תל אביב
(צילום: מוטי קמחי )

תיעוד הרצח במעבר החציה, ב-2022

"הצדדים מודיעים שהגענו להסדר טיעון בתיק, לפיו נגיש כתב אישום מתוקן. סעיף עבירת הרצח נותר בעינו. נפגשנו עם משפחת המנוח וקיבלנו את אישורה להסדר. לאחר הליך גישור הצדדים החליטו לקבל את הצעת השופט המגשר ולעתור על עונש מוסכם - הנאשם יחזור בו ויודה באישום המתוקן, ויורשע ברצח (מתוך אדישות)", אמרה הפרקליטה כאהן מור.
"הצדדים יעתרו לעונש של 16 שנים. בנוסף, רכיבי הענישה של פיצוי וקנס מאסר על תנאי, הצדדים יטענו באופן חופשי בפני כובדכם. הטעם העיקרי להסדר הטיעון הוא נזק משמעותי וממשי בראיות - שנגרם כאשר הטיפול הרפואי שקיבל המנוח בזירת האירוע ובאמבולנס ובבית החולים גרמו לכך שהיום קשה לומר בוודאות שהיינו רוצים לגבי מנגנון המוות. לכן כל צד שכלל את סיכוניו והגענו להסדר".
3 צפייה בגלריה
 צילום: מתוך פייסבוק
 צילום: מתוך פייסבוק
יורי וולקוב ז"ל, ותיעוד של רוכב הקטנוע מזרחי שדקר אותו למוות
(יורי וולקוב ז''ל ורגע הרצח)
האלמנה ילנה, שהגיעה לדיון הבוקר יחד עם בתה, אמרה היום בשיחה עם ynet : "היה לי מאוד קשה לראות את הרוצח מחייך, שהכל יפה אצלו", תיארה. "לא ראיתי בעיניים שלו חרטה. אני מקווה ששבוע הבא בית המשפט יתן גזר דין קשה קשה יותר מ-16 שנים בכלא. לי אין את יורי והוא בכלא יכול לקבל ביקורים של המשפחה שלו".
חייה של ילנה השתנו ללא היכר מאז הרצח. "לא חזרתי לעצמי, אני לא מסוגלת לתפקד", שיתפה. "קשה לי מאוד להיות לבד בשישי-שבת בלי יורי. אין לי עם מי לדבר, לשתף. יורי היה בן זוג שהיה גם חבר".
3 צפייה בגלריה
עדי מזרחי בבית המשפט המחוזי תל אביב
עדי מזרחי בבית המשפט המחוזי תל אביב
עדי מזרחי בבית המשפט המחוזי תל אביב
(צילום: מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
ילנה וולקוב
ילנה וולקוב
ילנה וולקוב. "יורי נרצח סתם כך"
(צילום: מוטי קמחי )
לפי האישום, ב-23 בנובמבר 2022 נרצח יורי וולקוב, תושב בת ים, לעיני אשתו. השניים חצו מעבר חציה בצומת בחולון, ובמקביל הנאשם עדי מזרחי, רוכב קטנוע, חצה את מעבר החציה ברמזור אדום. ילנה צילמה אותו, ואז החל דין ודברים בין הנאשם לילנה וליורי, שבסיומו דקר את המנוח באזור החזה.
יורי צעד לעבר המדרכה והתמוטט, ולאחר מכן בבית החולים נקבע מותו. הפרשה טלטלה את המדינה עוד באותו ערב. הנאשם מזרחי נמלט מהזירה, והתנהל מרדף אחריו של מספר ימים - עד שנעצר. בדצמבר 2022 הוגש נגדו כתב אישום באשמת רצח. במהלך חקירתו והמשפט סיפק מזרחי גרסאות סותרות - וטען שהוא לא רצח את וולקוב, אלא רק "רצה להזיז אותו" - ולא דקר אותו.
טרם ההסדר, הפרקליטות ביקשה מהמשטרה לקיים השלמות חקירה בתיק שעיקרן להפנות מספר שאלות לפתולוג שבדק את גופת המנוח. בפרקליטות ביקשו לקבל התייחסות לגבי מצבו הרפואי הכללי של המנוח בתקופת האירוע וכן האם למצבו היה קשר לפטירה לאחר האירוע.