2 צפייה בגלריה
הפגנת האימוץ בתל אביב
הפגנת האימוץ בתל אביב
הפגנת האימוץ בתל אביב
(צילום: AP)
לפני יותר מארבע שנים הודיעה המדינה שתפתח את האפשרות לאמץ ילדים גם לזוגות ידועים בציבור, אך לא למשפחות גאות - ועתירה שנידונה מאז בבג"ץ, הדורשת לפרש את החוק כדי להתאים אותו גם לקהילה הגאה, עדיין לא הוכרעה בעקבות בקשות חוזרות ונשנות לדחות את הגשת עמדת המדינה בנושא. שר הרווחה דאז, חיים כץ, הודה שהניסוח לא היה ראוי, אך מאז דבר לא השתנה.
בתשובה שהוגשה היום (שישי) לבג"ץ מהממשלה החדשה, ביקשה המדינה עוד ארבעה חודשים כדי ששרי המשפטים והרווחה ילמדו את הנושא ולגבש את עמדתם. המדינה ציינה כי גורמי המקצוע במשרדים הרלוונטיים, וכן במחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים, ערכו ישיבות רבות בנושא לגיבוש טיוטה עדכנית בהתאם לתפיסות המקצועיות של השירות למען הילד ובעקבות הערות מהציבור. בתחילת החודש, אמרה המדינה, הונחה הצעת החוק העדכנים על שולחנם של גדעון סער ומאיר כהן, ולכן הם מבקשים דחייה נוספת לפני שבג"ץ יכריע בנושא.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי)
אגודת הלהט"ב והמרכז הרפורמי לדת ומדינה, שהגישו את העתירה יחד עם שני זוגות גברים ועם הבית הפתוח בירושלים, מסרו בתגובה כי "מקומם שהמדינה לא ממהרת לתקן את האפליה החמורה של זוגות מאותו המין באימוץ ילדים. האמת ברורה היום יותר מתמיד: אין מקום לאפליה באימוץ ילדים. כל גורמי המקצוע במשרד הרווחה אומרים זאת שנים, מפלגתו של שר הרווחה מאיר כהן וגם מפלגתו של שר המשפטים גדעון סער התחייבו לכך מפורשות. אנו מצפים משרי הרווחה והמשפטים לקדם במהירות את תיקון החוק כפי שהתחייבו לפני הבחירות".