הסיירים חוזרים לזירת הפיגוע

"אני מצטער חן, שמעתי את שלוש הנשימות אחרונות שלך בדיבורית בקו הפתוח, שמעתי אותן וזה לא יוצא לי מהאוזניים - אבל תדע שנקמנו את המוות שלך", כך נפרד היום (שני) סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב משותפו חן אמיר שנהרג בפיגוע הירי שלשום בעיר. "אתה לא הלכת סתם ונפטרת ביום שבת, אתה צדיק, ושערי שמיים נפתחו עבורך באורות ובשופרות".
4 צפייה בגלריה
סיירת לביטחון עירוני בתל אביב
סיירת לביטחון עירוני בתל אביב
"לא יודעים איך נמשיך בלעדייך". חבריו ליחידה של אמיר בזירת הפיגוע
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
חן אמיר, ההרוג בפיגוע בתל אביב, וזירת הפיגוע
חן אמיר, ההרוג בפיגוע בתל אביב, וזירת הפיגוע
"ראיתי את המחבל שולף אקדח ויורה בו". חן אמיר וזירת הפיגוע בת"א
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP, מתוך פייסבוק)
"כולנו אוהבים אותך, מעריכים אותך, כואבים, ולא יודעים איך נמשיך בלעדייך, אין עליך מלך שלנו", המשיך. שותפו של אמיר הגיע היום לזירת הפיגוע, שם שחזר את האירוע בפני מפקד אגף סל"ע חנן פרץ: "הגענו לפה ברכיבה, וראינו בפינת מונטיפיורי ונחלת בנימין אדם חשוד עם תיק אפור שהתנהג בצורה מוזרה. הוא נמנע מליצור איתנו קשר עין וסובב את הראש כשעברנו וזה היה חשוד מאוד".
סיפר כי אמר לשותפו שאותו אדם "נראה חשוד", ואמיר השיב לו "הוא באמת חשוד, בוא נסתובב אליו". לדבריו, "הסתובבנו אליו ביחד, חן על הכביש אני על המדרכה. חן הגיע ראשון ועלה עם האופנוע לחסום את הנתיב של המחבל. אני עומד מאחוריו עם האופנוע כשאני מזהה את המחבל שולף את האקדח מגבו ויורה בו".
"חברים, פיגוע!": ההקלטות מרשת הקשר של הסיירים

4 צפייה בגלריה
סיירת לביטחון עירוני בתל אביב
סיירת לביטחון עירוני בתל אביב
פינת הנצחה שהוקמה סמוך לזירת הירי
(צילום: יריב כץ)
"תוך כדי אני זורק את האופנוע ויורה כדור לעבר המחבל", המשיך שותפו של אמיר. "הוא הסתכל לכיווני, ניסה לירות עליי והתחיל לברוח. רדפתי אחריו תוך כדי שהוא מנסה לירות בי, המשכתי בירי עד שהוא נפל - וצעקתי שיעזרו לחבר שלי". הסייר הוסיף כי "חן היה גיבור, היה המלך שלנו, הוא חסם בגופו את המחבל. אם הוא היה בא לו מול הפנים זה היה נראה אחרת ונגמר אחרת, אני בטוח. הוא בא לו מאחורה, שפל ונתעב".
תושבי השכונה הקימו אתמול פינת הנצחה מאולתרת על ספסל סמוך לזירת הירי. גם היום נוספו במקום זרי פרחים, מכתבים וציורים מילדי השכונה, והעוברים ושבים במקום מדליקים נרות לזכרו של אמיר. בשעות הצהריים הגיעו חבריו של אמיר מיחידת האופנועים לחלוק לו כבוד אחרון, ואף אחד לא הצליח לעצור את הדמעות. הם עמדו מחובקים מול הספסל, נאחזו אחד בשני, הדליקו נר - ונפרדו מחברם.
4 צפייה בגלריה
סיירת לביטחון עירוני בתל אביב
סיירת לביטחון עירוני בתל אביב
"האחים שלנו שומרים עלינו מלמעלה". חבריו של אמיר בפינת ההנצחה
(צילום: יריב כץ)
(צילום: ניצן דרור, אסף חן)

"הצוות הזה ידע עליות וירידות, הצלחנו להתאושש ולקום ולזכות בצוות מצטיין, האחים שלנו שומרים עלינו כתף לכתף" אמר רמי אבורזק. "שומרים עלינו מלמעלה, נותנים לנו את הכוח להמשיך, להיות דבקים במשימה, להיות חוד החנית של האגף הזה, להגיע ראשונים, לחתור למגע ולפעמים לצערנו לשלם בחיים שלנו כמו שחן אמיר המלך שילם. חן אנחנו פה בשבילך ואוהבים אותך".
"אני הרגשתי את השמירה עליי, הרגשתי אותה" הוסיף שותפו של אמיר סמוך לפינת ההנצחה. "אתה לוחם ובגופך חסמת אותו, לא נתת לו לעבור אותך. חן איך שהוא שלף אני שלפתי, איך שהוא ירה עליך הוא קיבל ממני את הכדור. אחרי זה הוא ניסה לפגוע בי - אתה כבר שמרת עליי והוא לא הצליח. פגעתי בו המשכתי לרדוף אחריו הוא המשיך לירות עליי, פגעתי בו שוב ושוב עד שהוא נפל, ואז דאגתי קודם כל לך ובאמת קיבלת את הטיפול הכי מהר שאפשר, למרות שזה כבר היה מאוחר". הוא הוסיף כי מאז הפיגוע "יש חשש, אבל אנחנו נתגבר עליו ונהיה חזקים כולנו ביחד. אנחנו פה ונישאר פה לתמיד".
פיגוע הירי בנחלת בנימין בתל אביב שלשום

מפקד האגף, חנן פרץ, אמר כי סל"ע חווה משבר שייקח זמן לשקם. לדבריו, "גם לגיבורים יש רגעי משבר. אבל אנחנו חזקים ויודעים לקום. גם הצוות, גם היחידה, האגף ומשטרת ישראל שאיתנו יד ביד. אנחנו עובדים כתף לכתף, מחזקים אחד את השני ומבינים שאין לנו מה לעשות - אם לא אנחנו לא יהיה מי שיעשה את זה ואני גאה באנשים שלי".
אחד מתושבי השכונה הגיע לחלוק כבוד לאמיר, וסיפר לשותפו כי ראה את האירוע מביתו הסמוך: "ראיתי הכול מהחלון, בירייה הראשונה ירדתי כבר למטה, ואתה רצת אחרי המחבל וצרחת לאלוהים, רעדת בכל הגוף וצעקת אמבולנס! אמבולנס! ואז טל השכנה שלי ירדה וטיפלה בו. אתם הצלתם הרבה משפחות וכולנו חייבים לכם".
טל היא חובשת מתנדבת שגרה סמוך לזירת הפיגוע, וירדה מיד לרחוב כששמעה את היריות. טל ביצעה באמיר פעולות החייאה בזירה, ובסרטוני התיעוד אף נראתה רצה סמוך לאלונקה וממשיכה בפעולות תוך כדי תנועה. כשנשאלה מדוע רצה פנימה לזירת פיגוע, כשכולם רצים החוצה, ענתה: "בשביל זה יצאתי לקורס להיות חובשת, בשביל שאם אהיה בסיטואציה בדיוק כזאת - אדע איך לתפקד".