אחראי ההסברה בחיזבאללה, מוחמד עפיף, נשא הצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים בדאחייה בביירות. כמה רגעים לאחר מכן, הגיעה הודעת אזהרה מדובר צה"ל בערבית על תקיפות בדאחייה בביירות - ועפיף מיהר להתפנות מהמקום יחד עם העיתונאים, לפני שהחל גל התקיפות. צפו בתיעוד:
בזמן מסיבת העיתונאים: הודעת הפינוי - והבריחה של הבכיר

תיעוד לבנוני מהתקיפות: בניינים קורסים בדאחייה

4 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
(צילום: Fadel ITANI / AFP)
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
קריסת הבניינים בביירות, רגעים אחרי מסיבת העיתונאים
(צילום: צילום: Fadel ITANI / AFP)
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
(צילום: צילום: Fadel ITANI / AFP)
4 צפייה בגלריה
מוחמד עפיף אחראי ההסברה של חיזבאללה
מוחמד עפיף אחראי ההסברה של חיזבאללה
עפיף במסיבת העיתונאים, לפני שנמלט
(צילום: Al Manar TV/Reuters TV via REUTERS)
דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, פרסם את הודעת האזהרה על תקיפה צפויה בדאחייה בביירות בעיצומה של מסיבת העיתונאים. "לכל התושבים באזור הדאחייה, ובמיוחד בשני המבנים המופיעים במפה המצורפת ובאלה הסמוכים להם באזור אל-רבירי - אתם נמצאים ליד מתקנים אסטרטגיים של חיזבאללה שצה"ל יפעל נגדם בעתיד בקרוב. למען ביטחונכם וביטחון בני משפחותיכם, עליכם לפנות מיד את המבנים האלה ואת המבנים הסמוכים להם ולהתרחק מהם למרחק של לא פחות מ-500 מטר", כתב אדרעי בהודעה שפרסם.
כמה רגעים לאחר מכן, החלו לזרום דיווחים ולהגיע תיעודים מתוך התקיפה באזור אל-רבירי בדאחייה. באחד מהתיעודים נראים בניינים קורסים, ובאחר נראים גלי עשן גדולים סביב המבנים הצפופים.
לפני שמיהר להתפנות עם שאר העיתונאים, עפיף אמר כי "ארה"ב שותפה לתוקפנות נגד לבנון. הגעת השליח שלה (עמוס הוכשטיין, לב"א), לא משנה את השקפתנו כי ארה"ב היא אם הטרור. אנחנו מחדשים את האמון שלנו ביו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, ומאשרים כי אין משא ומתן תחת אש".
הוא אמר כי לישראל לא הייתה הצדקה לתקיפת סניפי אגודת אל-קרד אל חסן, המכונה "הבנק של חיזבאללה": "המטרה היא לערער את אמון הלבנונים. חיזבאללה לא מקבל משכורותיו ולא מממן את החימוש שלו ממוסד זה. אל-קרד אל-חסן התכונן ליום הזה, ויעשה מה שהוא מחויב לעשות כלפי מי שהפקיד בו כסף".
הוא הוסיף: "האויב נושא באחריות השמירה על חיי האסירים ואנחנו מבקשים מהצלב האדום להבטיח זאת. מה שמוציאים מהאסירים תחת לחץ חסר ערך. לא יעבור זמן עד שיהיו לנו שבויים מהאויב וננהל עליהם משא ומתן". רגע לפני שמיהר להתפנות עם האזהרות, הוא הסביר כי "ההתנגדות ומערכת השליטה והתיאום בסדר, קצב המבצעים עולה".
הוא הכריז בנוסף כי חיזבאללה "לוקח אחריות מלאה ובלעדית" על שיגור הכטב"ם לעבר ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה.