החשוד ברצח ליטל יעל מלניק, היום בביהמ"ש
(צילום: ליאור אל-חי)

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (ג') את בקשת השחרור ממעצר שהגיש האח מבית החולים הפסיכיאטרי בטירת כרמל החשוד ברצח ליטל יעל מלקין בת ה-17 מאור עקיבא. סנגוריו הגישו ערר על החלטת בית משפט השלום מתחילת השבוע להאריך את מעצרו בשמונה ימים, אולם שופט המחוזי דאוד מאזן ציין שעיין בתיק החקירה ודין בקשתם להידחות. הוא קבע כי איסור הפרסום על שם החשוד יישאר בשלב זה.
גופתה של מלקין נמצאה בשבת קבורה באתר בנייה בקריית מוצקין. החשוד, בן 49, שהכיר את הנערה לפני כשנה כשהייתה מאושפזת במוסד, נעצר זמן קצר לאחר מכן בביתו. סנגוריו, עוה"ד בוריס שרמן ואלון נשר, ביקשו בדיון לשחרר אותו למעצר בית בטענה שהוא לא יכול לשבש את החקירה.
2 צפייה בגלריה
החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
החשוד ברצח. הסנגורים: "חוששים מהודאת שווא"
(צילום: ליאור אל-חי)
2 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק ובית החולים שבו הכירה את החשוד
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך ויקיפדיה)
"החשש המרכזי שלנו שהלחץ הזה ישפיע על החשוד והוא יודה במה שלא עשה", אמר עו''ד נשר. "מדובר בלחץ מתמשך של חקירה, של שעות על גבי שעות, עם הטחה של האשמות קשות. היא יכולה לגרום להודאת שווא. הוא היה משוכנע שהאירוע לא יסתיים בפגיעה או במוות. האירוע התרחש במקום ציבורי, כשהשחר החל להאיר מול בניינים רבי קומות המשקיפים על הזירה".
מנגד טען ראש צוות החקירה ביחידה המרכזית במחוז חוף, רב-פקד אנטולי שקליאר: "מדובר ברצח מצמרר. אני לא קונה ולו לרגע את גרסת החשוד. יש רקע ומניע והיעדר תום לב. כשעוסקים ברצח קטינה - החשוד חייב להיחקר. אתמול הוא שמר על זכות השתיקה, כך שאי אפשר לאחוז את המקל משני קצותיו. יש עשרות פעולות חקירה לבצע. ובכוונתנו לבקש הארכת מעצר נוספת".